sobota 20. dubna 2019

Bílá sobota v Táboře


Velikonoční výletování nás zavedlo (cíleně) do jižních Čech. Mám k nim srdeční vztah a nejradši bych tady jednou dožívala. -) Uvidíme. Dnes to ale byla hlavně cesta za zážitky, kterých nám Tábor nabídl přehršel. Nejen wellness hotel s báječnou saunou, ale hlavně zoologickou zahradu. Proti Praze laskavě komorní. Nic bombastického. Takřka domácí prostředí. Však i domácí zvířátka zde byla. Ale co se týká exotické či dravé zvěře, zážitek byl větší než v Praze. Nikdy jsem ta nestála tak blízko tygra či lva, jako zde. A medvědi, ti byli snad metr od nás. Zažily jsme i krmení, chlupáčci si pochutnávali na mrkvi, hroznovém vínu, jablkách, ale nepohrdli ani celerem.  A já do toho chtěla vnést prvek edukace. „To je medvěd hnědý a támhle vidíš medvěda černéhoJ
„Nejsem blbá, barvy umím,“ odpoví mi to sebevědomé čtyřleté škvrně, které tím pobavilo kolem stojící návštěvníky a mně tím vzalo vzdělávací vítr z plachet. To je tedy pohotovost. Někdy mlčí jako zařezaná a jindy nejde pro slovo daleko. Návštěvu v zologajdě nám to tedy příjemně zpestřilo. Krom toho jsme viděly velbloudy, lamy i nosály. Zkusily si uplést pomlázku. A nakoupily plno samolepek, kterými (snad) pomůžeme ohroženým druhům. Táborská zoo se v tomto velmi angažuje. A ačkoliv já pořád nemám úplně stoprocentně jasno, zda mám zoologické zahrady zatracovat či obhajovat, v té táborské se mi velice líbilo.


Žádné komentáře:

Okomentovat