čtvrtek 17. ledna 2019

BIS ve školství

Dočetla jsem se, že BIS ve své zprávě varuje před výukou dějin na našich školách. Prý je podle sovětského vzoru. Bez ohledu na neexistenci Sovětského Svazu prý přetrvává sovětský výklad dějin. Docela mě to zaujalo. Samozřejmě, nevím, zda nejde o nějakou fingovanou blbost, i to je jedna z variant. Pokud ne a opravdu se tím zabývá ministerstvo, jak stále dokola někde píší, pak mě vcelku zajímá, jak na to přišli? Ono nestačí, že média živí donekonečna opakovaná floskule o neexistenci výuky dějin dvacátého století, ještě navíc je to údajně podle Sovětů. A aby v tom nebyl dějepis sám, přidali ještě češtinu a její národní obrození a bůh ví co ještě. Diskuse, která se na dané téma rozeběhla, byla logicky docela výživná. Když pominu klasikou dehonestaci školy jako takové a učitelů vůbec, pak se můžete dozvědět jen to, co všechno jim ve škole neřekli a oni na to dnes koukají jak zjara. Když tedy pominu, čí je zrovna toto vina, pak si dovolím oponovat, že považuji za celkem logické, pokud se ve školách učí (i) české dějiny. Pravda, v době globalizace by si každý představoval, že přibudou dějiny Číny, Afriky, arabského světa, zemí bývalého Sovětského Svazu a tak by se dalo pokračovat donekonečna. Každému dle jeho zájmů. Bylo by to jistě hezké, leč dějepis by pak nesměl mít dvouhodinovou dotaci ( to je ten lepší případ, někde nemají ani to). No,asi bych si nejradši pozvala nějakého chytrého kritika, aby mi ukázal, jak to tedy učit. Já za sebe ale s jejich informací nesouhlasím a neučím tak. I tak mě ale docela vytočili!!!! Opravdu se dneska o školství otírá kde kdo.

Žádné komentáře:

Okomentovat