úterý 9. října 2018

Kam se to ztratí?


Byla jsem na Hurvínkovi. Jako doprovod, na dětském představení. Privátně. Krásné. A mnoho nových úhlů pohledu. Jednak, jak je těžké hrát pro děti. Všichni to víme, ale v reálu je to ještě náročnější. I jako divák jsem byla zaskočena. Děti vše komentují, prožívají příběh hlavního hrdiny, odpovídají na řečnické otázky z jeviště, vyptávají se, co bude dál…? A pak nadšeně tleskají. Netelefonují ani nešmejdí v nasvíceném telefonu po netu, to bohatě zvládnou dospělí.
Všichni krásně oblečení. Načančaní. Holčičky sukničky, chlapečkové hezké košile, někteří i náznak motýlka, prostě sváteční oblečení a nálada, spojená s rozechvěním z toho, co nás čeká…. Při pohledu na ty nadšené malé diváky mě napadala pesimistická otázka, kam se to vlastně ztratí? Když vezmu pubescenty do Národního, tak více méně vleču hordu otrávených dětí, které k nějaké slušné garderobě musím nutit takřka násilím. I v šusťákách mi přišel kluk na operu!!!! A o nějakém rozechvění ani stopyJ. Jenže, ono to není jen pubertální poblouznění, které se vrátí. Vezměme si, kolik tzv. baťůžkářů dnes suverénně nakráčí do Národního a jsou tam bez problémů vpuštěni. Kolik dospěláků během divadla nevypne telefon, ba ho i sledují, fotí či pokoutně nahrávají? Kolik jich neumí správně vejít do řady, když už přijdou pozdě: namísto zdvořilého posouvání se tváří v tvář s omluvou na vás většinou vyvalí pozadí a ani nezabučí. To se pak dostaví rozechvění, leč zcela jiného rázu!
Nevím, kde se to ztratí. Ten Hurvínek mě naplnil energií, že to tady ještě někde je. Třeba tyhle dětičky, co putovali s Hurvínkem mezi pohádkami, si to uchovají a budou z nich zdvořilejší dospělejší. Pokud ovšem najdeme a objevíme tu černou díru, kde se to ztrácíJ



Žádné komentáře:

Okomentovat