pátek 26. července 2013

Letní ABC aneb Shirley Valentine podruhé

Divadelní one women show je majstrštyk z obou stran. Samozřejmě z té jevištní, o tom není sporu. Ale ono je to umění i v hledišti, protože dostat se na toto představení, to je tedy kumšt. I přes velmi vysokou cenu lístků je stále vyprodáno, takže pokud nemáte známosti, trpělivost či se nebratříte s náhodou, nejde to.  Pro méně trpělivé jako jsem já, určitě ne. 
Přesto jsem toto excelentní divadlo viděla již podruhé. Asi tedy souzním s tou náhodou :-), byť prvně, kdysi dávno tomu, jsem byla pozvána. Teď jsem si lístky pěkně zakoupila, neb díky Aranel  už vím, že v létě to zas tak těžké není. Nu, člověk se stále učí a my jsme tedy včera mohly navštívit ABC, kde se paní Simona Stašová dokonale převtělila v Shirley Valentine.
  Nu a podruhé si člověk vždycky všechno lépe vychutná, všímá si nuancí i toho, co dříve nezaregistroval. I roky přibyly, takže se člověk zase na něco dívá z jiného úhlu pohledu. Na něco dokonce z úplně jiného...
 Jistě i paní Simona má hru víc zažitou, hraje něco trochu jinak, ovšem stále skvěle. A tak její excelentní vystoupení okořenilo letní večer, přineslo energii i pozitivní myšlení a příjemně inspirovalo. Večer se Shierley byl prostě po všech stránkách kulturní...
A divadlo bylo,ač jsou divadelní prázdniny:-), úplně plné. Někteří páni,to byl zajímavý úhel pohledu do hlediště, se jakoby nebavili, nebo to alespoň jejich strnulé tváře nenaznačovaly. Skoro se zdálo, že jsou paralyzováni. 
Ale pravda, bylo jich jen pár, jinak bylo hlediště naladěné na paní Simonu až do standing ovation. Takové divadlo mám ráda.

6 komentářů:

  1. Tohle představení mám také na svém seznamu.
    Do Prahy se asi nedostanu, tak snad někdy zavítá paní Stašová s tímto představením i k nám!
    Krásný tropický víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlas. Představení je úžasné a doufám, že si časem dám taky svou soukromou reprízu. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko a máte letenky, pas peníze? :o)) Já zatím ne ale mám už říjnové lupeny na Zuzanu Kónerovou, tak jsem zvědavá na slovenskou Shirley Valentine...štúdio L+S Bratislava´:o)

    OdpovědětVymazat
  4. Tu hru jsem viděl jinak, smutněji. Ale nemá cenu se rozepisovat. Poslední tři příspěvky nezapadly do šablony ´Jé,to je hezké souhlasím´ a nebyly schváleny.

    OdpovědětVymazat
  5. Viděla jsem také dvakrát a bude-li příležitost, jdu znovu!

    OdpovědětVymazat
  6. Také bych ráda viděla znovu, jen mě nějak nenapadlo, že se hraji i o prázdninách. Během roku se mi nedaří sehnat lístky :-(

    OdpovědětVymazat