sobota 6. listopadu 2010

Historie.cs

Historie cs. je jeden z nejlepších počinů Čt 2. Vladimír Kučera se svými hosty tady zajímavým způsobem rozebírá historické události. Pro milovníky historie jako jsem já, je to skutečný zážitek. Příští čtvrtek – na Martina - mohu doporučit příběh vyhnání ze středních Čech. Přes 30 000 lidí bylo za protektorátu vyhnáno z rozsáhlého území Benešovska, Neveklovska a Sedlčanska, aby tam mohlo vzniknout cvičiště zbraní SS, a mimo hranice regionu se o tom skoro neví. Jak probíhalo vysídlení a jaký byl režim na tomto území, se dozvíte právě z této čtvrteční Historie cs. A dnes byla předpremiérová projekce spojená s besedou s tvůrci. Dostalo se mi toho potěšení, že jsem se mohla zúčastnit. Ne, že bych byla tvůrce, to zdaleka ne. Ale historici podali pomocnou ruku mé knize Odnikud nikam, která téma zpracovává beletristicky, a vzali mě s sebou. Takže jsem měla takovou promo akci ke knize, což by mělo potěšit pana nakladatele, který mi nejspíše zmizel v ilegalitě. J Ovšem večer byl hlavně o historii a historicích a já měla neopakovatelný zážitek z rozhovoru s těmi, co tomu opravdu rozumí. Běžně se mi totiž stává, že ta minulost nikoho nezajímá, nechce o ní mluvit. A tady to bylo se vší parádou, navíc zajímavě, a místy šlo až o vzrušující zážitkyJ. Povídat si s Vladimírem Kučerou či Jaroslavem Šebkem o čemkoliv z dějin, vždy je to poutavé, pro mě přínosné a samozřejmě velmi podnětné. Krom nich tam byli i další milí lidé z televizního studia a zajímaví historici, takže večer se nesl ve velmi příjemném duchu. I sklenka dobrého moku bylaJ. A jelikož se blíží kulaté výročí této smutné události, občanské sdružení Mezi řekami, jehož duchovní otec Vladimír Šmerák byl také iniciátorem akce dnešní, chystá plno zajímavých projektů na toto téma, máme se na co těšit. Začít můžeme už ve čtvrtek u Historie cs. Klidně i se sklenkou dobrého svatomartinskéhoJ



Žádné komentáře:

Okomentovat