úterý 15. října 2024

Venkovští psi

Asi takoví budou i ti městští, ale na venkově jich asi bude víc. Víc týraných. Nebo alespoň týraných z mého úhlu pohledu. 
Pravda, my, co psi asi až rozmazlujeme, můžeme také být obviněni z týrání, protože pes má být pes a nemá chodit v obleku, spát v posteli či jíst u stolu. 
S tím souhlasím. 
A Tobiáš oblek ani vlastní příbor nemá, byť určitou formu rozmazlování nepopírám. Nicméně, když přijedeme na venkov a vidíme tam ty pejsky uvázané u boudy, na řetězu, zavřené, bez pravidelných procházek, zdá se mi, že jsou týraní./
 Navzdory tomu, že najíst a napít dostanou, jak mi oponují někteří majitelé : ti, které jsem v tomto duchu odvážně oslovila. Někteří jiní by mi taky mohli dát co proto, taková hrdinka zase nejsem/.

 Musím si říkat, že nejsou moji a nemohu tedy spasit svět, ale je mi jich líto. K jídlu nějaké zbytky od oběda, v horku či v zimě pořád uvázaní či zavření. 
Podle mě to týrání je. 

A když pak jdeme procházkou kolem těch zahrad, většinou se jich bojím. Jak nejsou socializovaní, představa, že utečou a podívají se nám na "zoubek", je dost děsivá. Zejména, když někteří štěkají jak diví, když jdeme kolem. Nedivím se jim, musí to být opravdu život pod psa. A je jich víc než by si jeden myslel. Snažím se na to upozorňovat, ale je to docela riskantní aktivita. Prý, co je mi do toho, ať se starám o svého psa. 
To se samozřejmě starám. Přesto je mi těch, co živoří zavření a bez pohybu, jako nějaká věc, co patří k baráku, hodně líto. 




 

2 komentáře:

  1. Jsou věci, které nikdy nepochopím a tohle je jedna z nich. Proč si lidi pořizují psy, kteří jsou potom celý život za plotem (v tom lepším případě) nebo na řetězu? Nikdy jsem je neviděla s majitelem na procházce. Tak ráda bych se to někdy dozvěděla, ale nemám odvahu se ptát. A když pes umře, nahradí ho další chudák, a tak pořád dokola.

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak, vidím to úplně stejně. Nechápu to a nejradši bych ty psy osvobodila, ale bohužel to nejde. Ale je takových psů víc než bych si troufla odhadnout. A žádná osvěta nepomáhá!!

    OdpovědětVymazat