středa 27. listopadu 2013

Olbram Zoubek

Těším se. Bude výstava. Miluji sochy pana Zoubka, nějaké bych si přála mít doma na zahradě. A jednou jednu i na náhrobkuJ. A to obecně nejsem nějaký vášnivý obdivovatel sochařské práce, většinou mě sochy nechávají chladnou. Baví mě jen Rodin a Zoubek. Jenže za Rodinem musím až do Paříže. Ne snad, že bych nechtěla jezdit do města nad Seinou častěji, ale je to přeci jen kapku z ruky. Tak se spokojuji s knihou, Nahý jsem přišel na svět je moje oblíbená kniha o životě Augusta Rodina. 
  Ale pana Zoubka máme v Praze, tak si ho mohu užít, kdy mě napadne. Sochy na Újezdě, náhrobky na Vyšehradě či si odskočit do zámku v Lysicích či Litomyšli. Nebo jen zajít do Národní galerie, samozřejmě. Jenže nyní začíná výstava v Jízdárně, takže z mého úhlu pohledu kulturní událost podzimu.  Hned o víkendu vyrážíme. A už teď je mi jasné, že nepůjde o návštěvu jedinou……
                                                         
                                                 

Žádné komentáře:

Okomentovat