sobota 11. května 2013

Chybí mi

A zcela jistě nejsem jediná. 
Chybí mi slunce. Již několikrát jsem  vyčetla z letošních statistik, že slunečných dní je nečekaně málo. Někteří dokonce spočítali i slunečné hodiny, kterých bylo..., co by na prstech spočítal. I letošní květen je tak zvláštně ponurý. Trochu mám pocit, jako bychom se ocitli uprostřed Wolkerovy balady a nějaký milionář nám slunce prostě ukradl. Dneska, kdy se krade všude a všechno, někteří milionáři i podobně přišli ke svým milionům, bych se tomu ani nedivila. Otázka je, zda by onen zloděj byl ochoten slunce vrátit.
 A jelikož asi nelze spoléhat na dobré konce jako ve Wolkerově moralitce, pak nezbývá, než se s temnou realitou smířit. Nebo odcestovat za sluncem, čímž se plynule ocitám v dalším literárním díle, a totiž, jak Bzuk a Ťuk putovali za sluníčkem:-). Také bych putovala, jen si nejsem tak úplně jistá, jestli je kam? A proč vůbec letos slunce nedoputovalo k nám?
   Tady mi prostě chybí, nedostává se mi sil (v podstatě nemám energii ani na to putování), a temno z venku se pozvolna přesouvá i do duše a depresivně se do ní zakusuje.  A přitom by stačilo pár slunečných dní a všechno by bylo jinak.
    Kdybych chtěla všechno zpolitizovat, nabízí se varianta, že solární baroni slunce opravdu ukradli - taková současná analogie s Wolkerem.
Nebo....: že slunce samo už se na to nemůže dívat a raději sem ani nenakukuje. 
V takovém případě by nás čekala velmi temná budoucnost. Tak nezbývá, než trpělivě čekat, že se zase rozzáří. Nebo se za ním vydat jako hrdinové z Večerníčku. 
I když, možná chybí jen mně….? 
  
                                                 

3 komentáře:

  1. Zajímavá a trefná syntéza. Jsem na tom podobně, mám sluneční "absťák"! Nuž nezbývá než doufat a polykat vitamín D3, abychom čelili opravdové a vážné depresi:-D
    Přeji prozatím, alespoň slunce do duše!

    OdpovědětVymazat
  2. Nejste v tom sama! I mně chybí, moc. Projevuje se to na mé výkonnosti i náladě. Snad už konečně předpovědi počasí budou optimističtější.

    OdpovědětVymazat