neděle 16. září 2012

Prohibice


Konečně.  Ne snad, že bych byla přívržencem nějakých plošných zákazů, ale mám pocit, že nastalá situace nemá jiné řešení.  Ovšem zdá se, že se s tím až příliš otálelo a trvalo to, než se dospělo k nějakému radikálnímu řešení. Přiznám se, že když jsem v médiích zachytila první případ otravy, domnívala jsem se, že jde o nějaké bezdomovce, kteří do sebe lijí kde co.  A ono je všechno jinak, jako obvykle. To, jak se situace vyvíjela dál, mě vede k jiné domněnce, a totiž k té, že zase hasíme něco, co léta dostávalo živiny pro velmi silné hoření.  Vždyť  že se tady pančovalo, se vědělo už léta a nic. Nikdo nic neřešil.  A i teď mi přijde, jako by dvacítka mrtvých byla lehce bagatelizovaná. Zejména, když jsem zachytila informaci, že dopadeným hrozí až desetileté tresty! To je tedy výkon práva.
Když se budu potulovat po zemi s puškou a sem tam někoho odstřelím, bude mi za dvacet mrtvých také hrozit tak desetiletý trest? Vždyť je to takřka obdobné, dám si panáka a už mě vezou. Taková ruská ruleta. A nemohu se ubránit vtíravému pocitu, že s posvěcením státu. Protože jak jinak si vysvětlit, že je to zde možné a v takovém množství?  Pravda, u nás je už dávno možné všechno, ale zdá se, že čeho je moc, toho je příliš. Na druhou stranu, a to je pro mě další šok, zvedla se obří vlna nevole proti prohibici. Bouří se na Stodolní i v pražských barech, o stánkařích ani nemluvím.Budiž, uniká jim zisk. Ovšem bouří se i spotřebitelé, kteří v podstatě vůbec netuší, co jim otevřená láhev nabídne- A to už nechápu vůbec. Tady se prostě vskutku nepije alkohol, ale chlastá se ve velkém. Skutečná první liga. Nechápu, proč se potom cpeme někam do Evropy, když duší alkoholika dávno pasujeme někam daleko na východ. Je to tady opravdu Kocourkov. Vždyť kde jinde si připijete na zdraví a odvezou vás do márnice? J.
Lepší už to ale asi nebude.
                                               






2 komentáře:

  1. Naštěstí nepiju, takže se nemusím bát. A s prohibicí taky souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  2. Paní Rejčko - opět jste uhodila hřebíček na hlavičku. Jelikož jsem z Havířova, kde "případ" odstartoval, neminuly mě škodolibě posměvačné poznámky známých /jak jinak, z jiného koutu republiky/, co že to tam pijeme a máme za "lůzry" v okolí. A ejhle, za pár dní se otravy přesunuly i jinam... už se to netýká jen spodiny a rozlévaného alkoholu... a teprve, až je první mrtvá obět v Praze, rozhodne se vláda jednat. Řekla bych, že trochu pozdě, ale co už. Ted jen doufám, že obětí nebude přibývat, a že lidi nebudou riskovat své zdraví z domácích zásob alkoholu...

    OdpovědětVymazat