sobota 25. června 2011

Zbytečnosti v autě

   Moderní auta jsou vymakané počítače, a třeba se starou stodvacítkou, na které jsem se před lety učila jezdit, se vůbec nedávají srovnat. Také už nejezdím stodvacítkou, přesto se občas zamýšlím nad významem některých součástek ve vozidle. Ač auto designově vyšperkované, zjevně je tam mnoho věcí naprosto zbytečných. V pražských ulicích zcela určitě. Jak tak brázdím své tři naučené pražské trasy, je mi jasné, že třeba naprosto zbytečné jsou blinkry. Nikdo je nepoužívá (kromě měJ), všichni přejíždějí z pruhu do pruhu bez nějakého zbytečného blikání. Další nadbytečným zařízením je třeba tachometr, protože všichni se řítí rychlostí, která určitě není v povoleném výseku, takže nač to sledovat. Naopak velmi vytíženým prvkem ve vybavení pražského auta je klakson, pořád kdejaký trouba troubí, asi aby mohl jet ještě rychleji. Mnozí nevyužívají ani světla, takže další zbytečnost v drahých vozech. Konstruktéři by se měli nad podobnými fakty poněkud zamyslet. Je zbytečné vsazovat do nových vozů rekvizity, které nikdo nepoužívá. A my, co je využíváme, jsme pak v pražské džungli za atrakci (o dálnici ani nemluvěJ)

2 komentáře:

  1. Moc hezky napsané. Minulý týden jsem jela po Pražském okruhu a nechápala jsem...tak nějak to tam probíhalo a já jsem se málem bála jet.

    OdpovědětVymazat
  2. jo,jo,ještě že v Praze nemusím moc jezdit:-)

    OdpovědětVymazat