pondělí 20. června 2011

Statistika

…..nuda je, má však cenné údaje, zpívá se v jedné dávné televizní pohádce, a mně vždycky přijde tento text na mysl, kdykoliv se s tímto pojmem setkám. Statistiku jsem jednak nikdy moc nepochopila a druhak jí nikdy nepřišla na chuť, protože očima statistiky jsem někdo úplně jiný, ať už se to týká věku, váhy, vzdělání či chováníJ Statisticky třeba dlužím do státního rozpočtu strašlivé statisíce, i když můj reálný život se snažím vést bez dluhů. Statisticky mám také královský plat, ač do té statistiky jsou zahrnovány úřednické příjmy, o kterých se nám dole ani nezdá.  Vrcholem statistiky bylo jistě nedávné sčítání lidu, po kterém se o sobě zase dozvíme plno nových a nečekaných věcí. Mě ovšem zaujala blogová statistika. Čas od času se na blogu objeví novinky, které buď zaskočí, překvapí nebo si jich všimnu pozdě. Asi jako statistiky. V této nové sekci se mohu dočíst, přes jaké vyhledávače se dostávají čtenáři na moji stránku, kolik lidí si jí zobrazilo a dokonce i v jakých zemích. A to mě docela šokovalo, když jsem ve statistickém výčtu četla sedm otevření v Nigérii, deset v Chile, dalšíNěmecku, Nizozemku či na Novém Zélandě. Nad tím mi tedy zůstává rozum stát. Pravda, o statistice si myslím svéJ, ale Nigérie, Chile nebo Rusko mě dostaly. Ještě bych tak čekala Austrálii, ta tam naopak není ani jednou, JMtam je zjevné embargo, ale třiatřicet kliknutí v USA? Nechápu! A chvíli jsem nad tím i přemýšlela, co to asi znamená. Ono vydat se všanc virtuálnímu prostoru není zas úplně bezpečné a statistiky nám to jen potvrzují. Ale pak jsem to pustila z hlavy.  Cenzuru a autocenzuru mám dost propracovanou, vím, co pouštím ven, a tak je snad statisticky nepravděpodobné, že to něco znamená. Ovšem vždycky, když na blogu kouknu do sekce statistika, zírám. Jako dnes- třiašedesát zobrazení v Kanadě. Vždyť já v Kanadě nikoho neznám. I když možná statisticky každý známe nějakého KanaďanaJ . Ale šedesát tři? Navíc je tam zase to Chile a nově čtrnáct Švýcarů?
    A pak, že statistika nuda je. Jen by mě zajímalo, jak moc cenné jsou tyto údajeJ


3 komentáře:

  1. Rejcko, muj manzel vzdycky rika never statistice, kterou jsi sama nezfalsovala :o), asi o tom neco vi, je to banker... A k tem Svycarum na tvem blogu, tim vinikem jsem asi ja ;o) Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  2. Můj děda vždycky říkal: Existuje malá lež, velká lež a statistika :-)

    OdpovědětVymazat