sobota 4. června 2011

Psychiatr

Na začátek malý kvíz: co mají společného tito lidé: lékař, žena v domácnosti, pilot, učitel, dělník u pásu, zaměstnanec velína elektrárny a dispečer letového provozu, novinář a sekretářka? J
  Chvilka na přemýšlení - jde o dost nesourodou skupinku, že?
A už to všichni vímeJ.
 Jde o povolání nejvíc zatížená stresemJN 
 (   Zajímavé a podstatné by mělo být zejména pro ty,co si myslí,bai tvrdí, že žena v domácnosti je na dovolené!!!)
     Včera nám na semináři sdělil pan doktor Cimický, který nás přišel poučit, jak bojovat se stresem a potažmo i se syndromem vyhoření. Oživil staré dobré pravdy, které většinou známe, žel v běhu každodennosti nedodržujeme, vysvětlil některé nové způsoby a otestoval nás. Podle jeho testu výše stresu bych prý měla ležet někde na psychiatrickém lůžku (nejlépe v Modré laguněJ-dodávám já), a dávat se dohromady. Takže za to, že funguji, mě ještě pochválil.
   Učitelka v červnu je vždycky na Bohnice, to je jasnéJ, na to nepotřebuji odbornou přednáškuJN
    Každý třetí člověk se podle pana doktora dostane do psychiatrické péče, a u pedagogů je to samozřejmě ještě horší. A že neexistují lidé normální, jen lidé nedokonale vyšetřeníJ, je letitý psychiatrický bonmot, nicméně často si myslím, že je asi stoprocentně pravdivýJ.
   Docela mě potěšil, že stejně jako já, označil za viníky mnohého zla média. Žijeme v mediokracii, kdy nám média diktují, čeho se bát, čeho ne, a dopředu nás stresují tím, jak bude zle a ještě hůř. Proto ignorovat zpravodajství a politickou scénu nám v mnohém může uchránit duševní zdraví. Ale to asi všichni dobře víme.

   Nu, věci zazněly zajímavé, ale v pátek odpoledne, klasicky, člověka dovyždímají. A stres se zvyšuje, syndrom vyhoření působíL.

Proto už jen malý kvíz i na závěr.  Toto jsou tzv. vaše kontrolky: jestli některá problikává, tedy vás trápí, jste na nejlepší cestě ke zhroucení ze stresu.

Mně osobně blikají skoro všechnyJ
'M          Porucha spánku, vznětlivost, zapomínání, permanentní stav únavy, náhlé chutě na sladké, porucha střevní peristaltiky, tiky, nekoordinované pohybyJ
Je třeba vyhlásit stresu boj, ale je to - Odnikud nikamJ

4 komentáře:

  1. Je se mnu AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Cimického mám ráda. Podobná přednáška by se mi taky líbila. A jsem ráda, že alespoň někdo "ocení" náročnost práce ženy v domácnosti. Škoda, že můj manžel a jeho rodina si myslí, že se flákám...

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, dovolená:-) Už dovolenkuju pár let a potřebovala bych si orazit. Ještě netikám, jinak taky přinejmenším blikám...

    OdpovědětVymazat
  4. jo..tak to je jasný..už dva měsíce nečtu noviny, zprávy nestíhám..a nechybí mě to..stačí to, co člověk nemůže ignorovat i kdyby chtěl..ty šašci nahoře už mě nezajímají...

    OdpovědětVymazat