středa 13. dubna 2011

Luxusní SPZ

Onehdy mě zaujala reportáž o mafiánských státních poznávacích značkách. Pobavilo mě to. Ne snad, že bych o nich nevěděla, ale žasla jsem nad tím vysvětlením. Za všechno může počítač.
  Pustila jsem si reportáž na netu. Říci, že úřednice z magistrátu přesvědčivě komentovala situaci, by znamenalo akceptovat její lež, což rozhodně nemíním.  Ten kšeft s luxusními SPZ je natolik profláknutý, že nechápu tu drzost to popírat. Představa, že se dostavím se svojí škodkou pro novou značku a tam mi bude úřednice vnucovat značku se čtyřmi jedničkami nebo třeba sedmičkami, protože to vybral počítač, je natolik absurdní, že jí snad nemůže uvěřit ani přesvědčená naivka. Kromě toho si myslím, že magistrát je tak velká černá díra, která polyká pražské peníze, že snaha vydělávat i tímto směrem je jistě pro řadu magistrátních úředníků vnímána velmi pozitivně.  Zajímavá procházka Pařížskou, kde veškerá parkující luxusní vozidla měla již zmíněné espézetky, bohorovné úředníky nevyvedla z míry. Se stoickým klidem prohlásí, že kdyby se člověk podíval po našich silnicích, jistě by stejné kombinace našel na fábiích, favoritech a možná i na dosluhujících stodvacítkáchJ. Ba, dokonce vyhlásili svoji protiakci, oni ta čísla na škodovkách najdou.
Můžeme po zhlédnutí takové reportáže s čistým svědomím říct, že žijeme v civilizované zemi?
  Se zájmem jsem se podívala, jak je to s luxusními espézetkami v jiných zemích. Mnohde, když už se najde takový narcis, že podobné číslo potřebuje, aby si tímto způsobem lechtal svoje ego, se také platí. Ovšem legálně. Jen u nás to jde do úřednických kapes.  Zajímavé je, že se to ví, ale nikdo to neřeší. Klasika. Někteří jedinci na to sice upozorňují, ale o ty se zdejší různé klany rychle postarají.
   Dozvěděla jsem se, že mnozí mocipání vyžadují i podobně luxusní kombinace telefonních čísel, a musím říct, že jsem žasla.
Na té naší ekonomické totalitě opravdu něco je. Když totiž začnete pátrat, jaká zvěrstva se tady ještě páchají, není to nic moc. Jak říkám, lépe je nevědět.

7 komentářů:

  1. No ego je věc šílená...a vlastně všechny zlořády jsou z přebujelého ega..to si myslím já...

    OdpovědětVymazat
  2. Pokyvuji a říkám si: "Bať, bať!"

    OdpovědětVymazat
  3. Jo jo...snad by pomohla nová defenestrace

    OdpovědětVymazat
  4. Paradoxně těmihle spz na sebe při jízdě jen upozorňují. A v případě takové policejní hlídky se my ostatní snažíme o pravý opak. Nemám-li pravdu? Být neviděni. Ať si ty značky vozí, kluci jedni ušatí. Asi si tím něco kompenzují.

    OdpovědětVymazat
  5. Ale,Jitko, nezlob se na sebe... ty prostě pro samé vysedávání ve škole nejsi schopná dojít si stoupnout do fronty na pořádnou SPZ včas!!
    Nic víc v tom určitě není :-))

    OdpovědětVymazat
  6. My těmhle číslům říkáme protekční a já si vždycky něco říkám o majitelích. Legrační je, že tchán (rozhodně nijak význačná osobnost, jen má nějakého kamaráda) má taky protekční číslo. :-) Ne sice samé jedničky nebo tak, ale číslo se čte stejně odpředu jako odzadu. :-)

    OdpovědětVymazat