neděle 27. září 2009

Svatováclavské slavnosti

Původně jsem dnes chtěla psát úplně o něčem jiném, ale nakonec zase skončím u svatováclavských slavností. A to nebudu psát o papeži:-)
   Dnes jsem navštívila svatováclavské slavnosti v Praze. Nabízí se tedy srovnání s včerejší Kutnou Horou. A kupodivu z toho zase ta Kutná Hora nevychází tak špatně, jak se mi včera zdálo. Praha má sice nepopíratelnou výhodu v nádherné vyhlídce, neb slavnosti, o kterých píši, byly ve Svatováclavské vinici u Hradu. Ale ti lidé. Hned dole, vedle staveniště, nás nevybíravě zarazila jakási dvojice, že prý chtějí vstupné. Jsme ochotni zaplatit, ale vyžaduji slušné chování. Na dotaz, proč mám platit, když třeba chci jít jen na Hrad, se dozvím, že se platí i za průchod. A když se mi to nelíbí a jdu jen na Hrad, mám se vrátit a přes staveniště, které na Malostranské vyrostlo, to celé obejít. Což o to, já si to s nimi vyhádala, protože jsem nakonec na ty slavnosti chtěla, ale cizinci byli pěkně paf. Naši vybírači totiž byli vybaveni jen drzým čelem, které je sice někdy lepší než poplužní dvůr, ale tady by byla na místě spíš jazyková vybavenost. No, zaplatila jsem stovku a šla vzhůru zážitkům. Plakátky nabádaly, ať vezmeme celou rodinu, tak jsem byla opravdu zvědavá. V půli kopce nás skásli o další padesátku, museli jsme si pronajmout skleničku. Abychom mohli degustovat na úrovni. Trochu jsem nejdřív nechápala, došlo mi to až po dalších metrech. Celé slavnosti byly o degustaci vína. Jedna ochutnávka za třicet korun. Aby to nebylo fádní a připomínalo to svatého Václava, muselo se nejdřív třicet korun vyměnit za papírový groš. A za ten už vám nalili. Víno bylo vynikající, to ano. Samé skvělé značky. A také jsme se činili. Jen mi unikal smysl výzvy, přijďte s celou rodinou. Co tady například s malými dětmi? Pak uhodila celá a prošel průvod v dobových kostýmech, děvy zatančily, muži zahekali ve fiktivních soubojích. To byl zjevně program pro děti. A pak se dál degustovalo. Tak to byly svatováclavské slavnosti po pražsku. Těžko říct, co je lepší. Obé je takové Odnikud nikam. Ale protože stejně jako včera bylo krásné počasí, v podstatě to stálo za to:-)

3 komentáře:

  1. Fotka se mi líbí MOC!! Víno miluju-v podstatě ani nic jiného nepiju ;-)s těmi vstupy-to tak my Češi někdy děláme, že se nežinýrujeme ... se vstupným mám stejnou zkušenost z westernového městečka... mně nevadí PLATIT, jen občas postrádám jistou úroveň...
    Pronajmutí skleničky :-)) no ale zase pít víno z plastu...brr a fuj
    Já si v Drážďanech o vánoč. trzích ráda pronajmu hrnek na svařák za 3eura, protože tam je atmosféra a protože mě to tak nakazí, že hrnek už pak nedám z ruky ;-)
    Vybírání poplatků nám jde skvěle, jen tu atmosféru ještě tu a tam postrádám :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Také chválím foto! Je originální. A děkuji za koment, moc mě potěšil :-). Ovíněná bílým vínem (i bez slavností) jdu spát... Dobrou noc

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, holky, to jsem ráda, že se vám fotka líbí. To jste mě potěšily.
    Víno tam bylo fakt skvělý, objevila jsem Mullera(a že Mullera nepiju) Ovšem Vinimum, ročnk 2OO8, pozdní sběr byl fantastický. Jiný prý tak nechutná, tak jsem hbitě několik lahví zakoupila.
    Pronajmutí skleničky byl dobrý nápad, šlo jen o tu prezentaci- tady si to vezmete a basta. No, to by bylo další povídání. Jak jsi,Markéto,správně napsala, jde o tu atmosféru a ta tady holt není. Ale po tom Mullerovi už mi pak bylo všechno jedno:-)

    OdpovědětVymazat