středa 6. prosince 2017

Ferdinand II.

Ve Valdštejnské jízdárně. Skvělá výstava. Mám ráda toto období a netušila jsem, jak vynikající výstava z doby šestnáctého století lze udělat. Pravda, Ferdinand II. Tyrolský ( druhorozený syn Ferdinanda I. Habsburského)byl velký milovník umění a kultury ( tuto vášeň po něm zdědil jeho synovec Rudolf II.), takže bylo z čeho čerpat. Je zde nejen obrazový materiál, tedy portréty daných hrdinů, ale i listinné poklady a hlavně Ferdinandova kunstkomora. K tomu jsem měla štěstí na báječný lektorský výklad, takže zážitek byl umocněný na druhou. Odcházela jsem úplně naladěna na dobu šestnáctého století. Až tak, že jsem se s chutí vrátila ke knize Antonína Polácha Cti otce svého a miluj ženu svou, což je krásný příběh lásky Ferdinanda a Fillipiny. Oba samozřejmě můžeme na výstavě vidět. Prostě, dnes nemohu skončit jinak než výzvou k návštěvě výstavy. Fakt je to zážitek.




2 komentáře: