úterý 5. září 2017

Nebojte, on je hodný….

S malým Tobiášem zažíváme v pražských parcích něco, nač už jsem zase pomalu zapomněla. Na blazeovanost, nezodpovědnost a mnohdy i aroganci majitelů volně pobíhajících psů. Většinou samozřejmě těch velkých, kterých se já osobně prostě bojím. I pokud je u toho štěně, bojím se logicky i o něj. A onehdá ještě i Haničku, to bylo dvojnásob výživné. Jdeme Stromovkou, náš Tobiáš na vodítku. Vtom jsme se dostali do zorného pole čtyř volně pobíhajících psů. Velkých, nějací chrti to byli či co. Vydali se nás prozkoumat. Hanička takřka hysterický záchvat, Tobiáš kničí, já sice navenek zachovávám klid, leč hysterický záchvat uvnitř je dokonalý. Je mi jasné, že už dva psi jsou smečka, lovná smečka, natož pak čtyři. Chovám dítě i štěně a doufám, že moje obří pozadí je ochrání. Paní, z dálky, v klidu, co by přidávala. „Oni jsou hodní, nebojte se.“

Psí vrčení za zadkem sice její slova poněkud vyvrací, leč nezakousli se. Ale příjemné to nebylo. Když konečně dorazila, aby své miláčky odehnala (nikoli připnula na vodítko) vyslechla si můj komentář. Ten ovšem vedl pouze k tomu , že mě paní označila za hysterku a přidala něco ze zvířecí říše a uraženě odkráčela se svou poštěkávající smečkou pryč. Uvazovat se je neobtěžovala. A není to příběh ojedinělý, setkávám se s tím nyní denně. Neublížil nám zatím nikdo, ale je to nepříjemné a těžko se tomu brání. Zajímavé je, že většina malých plemen na vodítku chodí. A kdyby nešla, policisté (pokud se zde náhodně vyskytnou) se umí postarat o napomenutí, ba i pokutování majitele nepřipoutaného pudlíka. Ještě jsem ale neviděla, že by někdo hnal k zodpovědnosti nějakého vlkodava, dogu či pitbulla, kteří pro mě tyto hrůzy ztělesňují a nepřipoutaní chodí nejvíc. Bylo tomu tak i za Zachariáše, jen jsem to poněkud pozapomněla. Tak snad nám Tobiáše nikdo nesežere. Protože my se bojíme, i když je obrovský pes hodný….

Žádné komentáře:

Okomentovat