neděle 24. ledna 2016

Teorie nevzdělanosti

Je zajímavá kniha Konrada Paula Liessmanna. O tom, jak si myslíme, že něco víme, přitom ale nanejvýš tak kloužeme po povrchu. Trochu tady, pravda, objevuji Ameriku. Kniha už je na světě deset let. A já ji objevila až nyní, jen díky mladému a šikovnému kolegovi, který mě na ni nejprve upozornil a poté mi ji i laskavě věnoval. Mohu se tedy nořit do poznatků rakouského vědce roku 2006, který nemilosrdně odhaluje omyly společnosti ohledně vědění a vzdělání. Kapitalizace ducha ústí opět v nevědomost, píše se na přebalu knihy, která je sice útlá, ale vydá za deset encyklopedií. Alespoň na mě tak působila. S mnoha věcmi se mohu ztotožnit, byť bych je neuměla tak pregnantně popsat a nazvat. Těžko napsat, který poznatek je pro mě jako zásadní, knížečka působí jako celek a nelítostně nám sděluje, jak na tom se vzděláním a věděním jsme. Jsme prostě mistři v nevzdělanosti. Všichni, nebo alespoň většina z nás. Není to snadné přiznání, leč je to realita.  Možná i proto je kniha dlouhodobě rozebraná:-)

1 komentář:

  1. A je to tu zas: Vím, že nic nevím.... :-D Historie se stále opakuje... -)

    OdpovědětVymazat