středa 12. října 2011

Nepokradeš

Dnes jsme při hodině dějepisu narazili na desatero božích přikázání. Zatímco je děti dávaly dohromady, mě napadlo, že dnešní doba je bohužel víc o tom, že takřka všechny zápory z desatera vymizely.  Nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš statku bližního svého a celá řada dalších,je dnes pro většinu národa či spíše naší politické reprezentace, věcí naprosto neznámou, a běžně se vyskytuje ve své kladné podobě, pokradeš, promluvíš křivého svědectví, požádáš statku bližního svéhoL.Smutný obrázek, který mi ještě dobarvila ranní anketa v rádiu, kde se vyptávali, zda jsou politici obrazem národa či národ obrazem politiky? Sama bych neuměla jednoznačně odpovědět, ale pozitivních prvků by tam moc nebylo. Říká se sice, že každý má takovou vládu, jakou si zaslouží, ale to se mi zdá jako příliš přísný trest pro nás všechny, co se současnou situací rozhodně nejsou spokojeni.  Krom toho se nečekaně vynořilo ještě jedno přikázání současné doby, a totiž: Neušetříš. Přesvědčila jsem se o tom na vlastní kůži, když jsem se minulý měsíc rozhodla výrazně omezit telefonování, abych nějakou tu korunu uškudlilaJ. Ovšem O2  to vidělo úplně jinak. Co jsem neprovolala, mi jednoduše doúčtovalo. Prý, když mám paušál, neexistuje, abych nevolala, protože tu částku prostě provolat musím! Inu, globalizace. A tak už zase nešetřím, protože vím, že přikázání –neušetříš-, platí dokonale. A ostatní, jako třeba nepokradeš, já ctím, byť z hlediska současné morálky to rozhodně bohužel není in:-)

1 komentář:

  1. No telefonní operátoři v českých zemích jsou nejdražší...a byl o tom pěkný sloupek v MF Dnes..není ke které konkurenci bohužel přejít..levnější není...

    OdpovědětVymazat