sobota 22. října 2011

Mládí vpřed

Jsem člověk humanitně založený, přesto jsou přírodní zákony, které jsou mi pochopitelné, byť ne vždycky snadno vstřebatelné:-) Jedním z nich je fakt, že vás najednou začne vyučovat někdo výrazně mladší než vy.  Koloběh života:-).Většinou v tom nevidím zásadní problém, naopak, ráda se nechám poučit mladým, svěžím přístupem.  Někdy ale problém vyvstane. A to v okamžiku, kdy místo mladistvého elánu narazíte na nepoučený fanatismus a naivní sebestřednost. Pro některé z nás to bývá důvod k mentorování, pro jiné k odchodu z dané přednášky, případně k apatické rezignaci. Optimální je, když na podobnou anomálii nenarazíte, což se mně bohužel nepodařilo. Včerejší seminář v rámci mého studia byl onou černou tečkouJ.
   Byli jsme nalákáni na známou paní docentku, která se sice, byť se zpožděním, dostavila, ale s výmluvou, že se v centru špatně parkuje a ona musí tedy odjet, si jen udělala čárku za účast, a zmizela. A nás všechny, co jsme po týdenním pracovním maratonu v pátečním odpoledni dorazili na její přednášku, zanechala v péči svých doktorandů. Já třeba jela jen z Letné, ale byli tací, co dorazili ze Strakonic, Plzně a jiných vzdálených lokalit. Dobrá, jak říkám, mládí může mít neotřelý pohled na danou problematiku. Nemělo. Dva našprtaní mladí lektoři, neomylně přesvědčení o svých frazeologických poučkách, v minulém režimu by jistě byli aktivní a zanícení pionýrští funkcionáři. Nemám ráda tento typ lidí a asi to bylo na mě znát. Navíc chlapec, který si troufl - a to bez známky respektu - vyučovat skupinu celkem zkušených pedagogů - trpěl snad všemi vadami řeči, a to jsem úpěla dvojnásob. Dvojice měla cosi nastudováno, předváděla jásavé etudy svého cool programu, hovořila o aktivitkách a hoďce času, což jsou výrazy, které mě dostávají do vývrtky, a na konstruktivní kritiku se tvářila nespokojeně, ba až uraženě.
No, to se myslím Filozofické fakultě, potažmo paní docentce, která asi musela na chatu, moc nepovedlo. Vnímám to jako neúctu a plýtvání naším časem, a vzhledem k tomu, že jde o placené studium, asi se obrátím na studijní oddělení se žádostí o vysvětlení. Ale ztracený čas už to nikomu z nás nevrátí. Je-li to reálný obraz našeho vysokého školství, pak se slovům o krizi vůbec nedivím. Ovšem to rozladění musím nejprve vydýchat. Stejně jako to, že nic nového jsem se nedozvěděla, zatímco mladá dvojice si na tom dělá svoji grantově výdělečnou politikuJ. Nu, to jsou prostě malé české poměry. Mládí vpřed……
vzadu je práceL

Žádné komentáře:

Okomentovat