středa 5. ledna 2022

Umberto Eco

  Dnes by se dožil devadesátých narozenin Umberto Eco. Můj oblíbený medievalista. Vždycky mě bavil jeho pohled na dějiny. Jméno růže jsem sice objevovala obráceně, nejdříve film a pak kniha, ale to nic nemění na mém okouzlení tímto dílem. Některé jeho knihy jsem, pravda, nedočetla. Byla na mě moc složité. Ale některé ano a hlavně mě bavilo to jiné nahlížení středověku a historie jako takové. A pak si pamatuji na událost, která už je asi skoro deset let stará, ale která by se v klidu mohla stát i dnes A totiž, když Karlova univerzita ( které si ale jinak moc vážím) zamítal udělit čestný doktorát. Asi prý proto, že je málo vědecký. Oni asi důvod nezveřejnili, ale tohle nejvíc kolovalo jako vysvětlení toho pro mnohé dost nepochopitelného rozhodnutí. Spíš bych v tom viděla nějakou malost, než touhu po tom, aby čestný doktorát dostal někdo za vědeckou činnost. To ostatně ani není principem toho ocenění, ale to je už dnes jedno. Jen mi to tak vytanulo na mysli, když už připomínám toto kulaté výročí. Jako že pořád je něco zvláštní, tajemné a mysteriózní:-)




Žádné komentáře:

Okomentovat