středa 16. srpna 2017

Kdy tam budou?

Nejvíce začátkem února a během prázdninových měsíců, nejlépe vždy na počátku nějakého dovolenkového turnusu.

Kdo? Lovci řidičů bez dálničních známek. Zrovna nedávno jsem je pozorovala. Vystartovali totiž ze své obvyklé skrýše krátce přede mnou, nahodili maják a jali se stíhat nebožáka bez známky. Dostihli ho ještě před sjezdem na Mirošovice. Projížděla jsem kolem, když už ho měli pěkně stranou a zjevně kasírovali. Nu, nejsem příznivec porušování zákonů, v žádném případě. Vím, že ani neznalost neomlouvá. Je mi naprosto jasné, že naši řidiči v cizině platí horentní pokuty za přestupky vědomé, ale i za ty nevědomé. 
Jen si nejsem tak úplně jistá, zda i v cizině je to cílený lov postavený na předpokladu právě zmíněné neznalosti. Že se prostě úmyslně loví. 
Je to jasné třeba v pražské MHD, revizoři jdou vědomě po těch, co zaplatí, v prázdninových měsících po turistech, kteří se třeba jen spletou. Viděla jsem, jak pokutovali člověka, který nejel na černo, ale na špatný lístek. Nelítostně ho obrali. Sedícího (a dost páchnoucího) bezdomovce nechali být. Zjevně by jim neměl co dát. Když jsem je upozornila na evidentního neplatiče, ihned zkontrolovali i mě a pak se slovy, ať se laskavě starám o sebe, vystoupili. 
Stejně motivovaný mi přijde lov na neplatiče známky na našich dálnicích. Navíc v čase, kdy jen málokdy můžete po naší dálnici jet dálniční rychlostí, většinou se musíte sunout šedesátkou, často jen v jednom pruhu, a vůbec nejčastěji stojíte. Dálniční rychlost tedy ne, dálniční známku ovšem ano. I v okamžiku, kdy dálnici od okresky prostě nerozeznáte. Jako Němec s tím určitě musíte mít problémyJ
Nu, kapku nadsázka, ale reálný lov to je. A z mého úhlu pohledu dost nefér, záludný, byť se tyto pocity v diskusi snadno sejmou tvrzením, že pravidla se prostě mají dodržovat. Mají. Jenže v zemi, kde zákon platí jen pro někoho, je dost těžké se s tím smířit. Jistí si ovšem můžeme být, že uprostřed ledna tam žádní lovci nebudou. Nekyne šance na tučný úlovek, co by tam tedy dělali. Ještě by po nich někdo mohl chtít, aby mu nějak poradili či nedej bože pomohli. A tak to u nás přeci nefunguje. 

1 komentář: