neděle 13. září 2015

Muž jménem Ove

Zkusila jsem knihu, o které jsem se dočetla někde na netu, kde se kdosi rozplýval, jak báječné je to čtení. Pak jsem zachytila, že jde o příběh člověka, který chce provést sebevraždu. Na to nemám kapacitu, myslela jsem si v určitém citovém rozpoložení a knihu ke koupi zavrhla. Pak se mi ale stejně dostala do ruky, prostě to tak s knihami je, když si je máte přečíst, tak si vás najdou. Muž jménem Ove opravdu chce dobrovolně odejít ze života, ale ten ho nechce pustit, hází mu spoustu zpětných lan a Ove, proti své vůli, ale také díky své povaze, která mu nedovolí odejít od nedokončené práce, svou sebevraždu stále odkládá. Knihu, která se zabývá problémy stárnutí, vztahů a smutku z osamění i nepochopení okolního světa napsal švédský mladík Fredrik Backman, který (podle záložky na knize) píše sloupky do švédských novin a velmi populární blog. A když jsem přečetla tu knihu, nedivím se, že populární. Jde o vtipné čtení o vážných věcech, jde o svižně napsanou knihu, která pobaví, ale hlavně nutí k zamyšlení. Alespoň já jsem to tak měla. Někde ji srovnávají se Staříkem, který vylezl z okna z zmizel, ale tohle je podle mého názoru daleko lepší. Mně to tedy víc oslovilo, svým vtipem, sarkasmem, trefnými bonmoty, postřehy, ale i hloubkou empatie a souznění. Prostě za mě dokonalé čtení na neděli. 
                                               

Žádné komentáře:

Okomentovat