neděle 17. května 2015

Hovory ve slavnostním hávu

  Den D proběhl včera v plné parádě. Svět knihy v sobotu byl tradičně narvaný. Je vidět, že knihy stále táhnou. My se sešli na generální zkoušce hodinu před začátkem. Pan docent Šebek, pan nakladatel, fotografka Markéta, moderátorka Míša a já. Pan docent přiletěl rovnou z Vatikánu, takže byl plný dojmů. Ovšem, jako vždy v kondici, mluvil jako z partesu. Před jednou jsme se přesunuli do Literárního sálu, který se překvapivě brzy naplnil. Prostě, bylo narváno. Bylo pro mě velmi milým překvapením, že přišli i nějací moji studenti i jejich rodiče. A řada dalších hostů, kteří si přišli vyslechnout naši debatu nad Nic nového pod sluncem. Já představovala toho fabulátora, který si s tou historií tak volně pohrává, zatímco pan docent všechno faktograficky uváděl na pravou míru. Hodinka utekla jako voda, rozebrali jsme českou historii od Cyrila a Metoděje až k Františku Palackému. A samozřejmě jsme se dotkli i současnosti, protože pan docent je odborník na dvacáté století. Prodalo se i několik knih, takže celé setkání skončilo úspěšně. Přemysl se sice žádný nedostavil, ale objevila se paní, která slavila svátek na Jana Nepomuckého, který má také svátek 16. května. Tak si knižní prémii odnesla ona. Měla jsem radost. A mám ji pořád, hezký dojem zůstal. Osobně mám pocit, že se to vydařilo víc než před pěti lety, kdy jsme tady rostli s knihou. Asi jsme také trochu povyrostli:-). A na závěr nemohu nepodotknout, že veškerá propagace, plakáty a administrativa spojená se Světem knihy je výsledkem práce Jalny. A že si přitom máknou. Výsledek ovšem stojí za to. Fotky mám dnes jen svoje, jak to vypadalo v celém areálu. A profi fotky, které vytvořila Markéta, budou brzy. Takže naše hovory o historii ve slavnostním hávu Světa knihy se vydařily převelice. Velmi pěkně děkuji všem, kteří přišli. Moc si toho vážím.
















Žádné komentáře:

Okomentovat