úterý 5. května 2015

Přemysl

Přemysl je krásné české historické jméno. Přemyslové slaví svátek právě 16. května. Za celý svůj život jsem poznala jen dva Přemysly. Jeden byl před lety můj profesor matematiky na gymnáziu, kterého jsme všechny milovaly. Prostě moudrý Přemysl. Druhý Přemek byl můj žák. I ten vlastně dělal čest svému jménu, byl to takový přemýšlivý, byť divoký chlapec. I když na druhou stranu, podle některých informací Přemysl není do slova přemýšlet, ale od slova první. Jakýsi český Priamos. Tak kdoví, jak to s těmi Přemysly vlastně je. Jak jsem již avizovala, osobně znám pouze dva.  Pak jsem přes média znala Přemka Podlahu, Přemysl Kočí byl také zajímavá osobnost. Stejně tak Přemysl Pitter. Vím, že existuje i současný politik Přemysl Sobotka a to je za mě vše. I přesto, že je jich údajně v Čechách přes pět tisíc, což je dost. Já ve svém okolí nemám žádného.  A s tímto faktem přichází nápad. Jelikož naše setkání na Světu knihy, na svátek Přemysla, bude o historii, pokud se dostaví nějaký Přemysl osobně, čeká ho od nás (od nakladatelství Jalna) nějaký hezký dárek. A pokud by se dostavil Přemysl Otakar, pak by šlo o dárek dvojnásobný. Tak jsem zvědavá, jestli nějaký současný živý Přemysl přijde s námi oslavit svůj svátek a společně zapátrat po minulosti PřemyslovcůJ

Žádné komentáře:

Okomentovat