úterý 31. března 2015

Kurz negativního myšlení

Přestože se intenzivně a pracně snažím o opak, divadlo nabízí právě myšlení negativní. Konkrétně jde o divadlo Švandovo, které do představení obsadilo svoje hlavní hvězdy: Michala Dlouhého, Apolenu Veldovou, Kristýnu Frejovu, Kamila Halbicha, Zuzanu Onufrákovou a další. Jde o černou komedii. Hodně černou, řekla bych. Ovšem ta, když se podaří, tak bývá mým šálkem kávy. Stejně jako psychologické drama, které anotace hry slibuje také.  Je to vlastně adaptace norského filmu a sever má všechno tak trochu drsnější než my tady v české kotlině. Představení si dost drsně pohrává s motivy invalidity, sebevraždy, soucitu či pokrytectví. Herecké výkony excelentní a délka představení snesitelná, slabé dvě hodiny. Bez přestávky, což je ideální. Jde o takovou psychoanalýzu, léčbu duše, náhled na drsnou realitu…. 
Dlouho jsem o tom ještě přemýšlela, a to samotné je pro mě vždycky známka toho, že to stálo za to. Byl to můj šálek kávy, byť místy jsme to vnímala jako příliš drsné, něco zbytečné, něco trochu přes čáru. Ale představení je to zajímavé. A herci skvělí všichni, v čele s Michalem Dlouhým, ale největší obdiv má paní Onufráková, která naprosto bravurně sehrála kvadruplegika. To tedy klobouk dolů. Naprosto pozitivně myšleno.Ovšem negativní myšlení má něco do sebe..


1 komentář:

  1. Hra má něco do sebe, i nám se (před časem) líbila. Jen jsme seděli přímo u té lávky a trochu trnuli aby invalidní vozík na nás nespadnul :o)) A trochu přes čáru se mi zdálo přehrávání pana Dlouhého. Jinak ale hra určitě stojí za vidění.
    Láká mě další představení se zmíněným hercem ve spojení se Simonou Stašovou "Vím, že víš, že vím" ovšem kdy a jak se mi podaří ulovit lístky´do ABC to nevím. Zatím to vidím "negativně" :o)

    OdpovědětVymazat