pátek 2. ledna 2015

Do práce

 Některým dnes už začínají pracovní povinnosti. Sice si neumím představit pracovní morálku po svátcích, kdy přijdete do práce právě v pátek. Ale to je život.  My naštěstí jdeme až v pondělí, takže je před námi víkend na adaptaci. Nicméně, i mě pracovní den láká nějak pracovat, a to asi nejlépe písemně. Začít novou knihu, nové povídky či prostě něco nového....
  Nebo zrekapitulovat něco staréhoJ.  
Co mě třeba zaujalo o svátcích? Tak dejme tomu pro mě nepochopitelný exces, kdy někde ve Francii zakázali vystavovat Betlém. Prý to odporuje náboženské toleranci! Tak to odporuje mému chápání. Jaké toleranci v křesťanské Evropě? Kdo si to vymyslel? Čí toleranci či respektive netoleranci to odporuje?  No, ono na to jsou v podstatě jednoduché odpovědi, jen je jaksi nikdo nechce moc vyslovovat. Taková míra pokrytectví, kdy si v rámci čehosi necháme zakázat Betlém, je na pováženou. To jsou začátky hodně smutných konců, alespoň já to tak vidím. …………
 Pak jsem přemýšlela o výbuchu muničního skladu? Kdo ho tam umístil? Proč to bouchlo? Jak k tomu přijdou ti lidé, co tam bydlí? Za takový šlendrián by měl být někdo zodpovědný, ale jak znám situaci u nás doma, nic se nestane. Kromě tedy toho stresu, který si zažívají místní s muničákem za zády. K čemu vlastně u nás, bez bojeschopné armády a v době jaderných zbraní, potřebujeme takový sklad? No, to mi asi nikdo neodpoví, takže moje vlastní odpověď je onen prostý šlendrián. 
   Na slovenskou primátorku, která nám všem doporučuje používat metrovou dopravu ( tím myslí metro) a jinak raději tajuplně mlčí, si asi vyčlením větší prostor. Jestli to ovšem stihnu ...
  Nu a dál mě osobně mezi svátky zaujal evergreen, a tím jsou vánoční přání. Dle jakéhosi vyprávění se kdysi do pohlednic vypisovaly verše. Dnes jsou pohlednice na ústupu, a když se přeci jenom objeví, disponují předepsaným textem. Ale i tak, je to pořád tradice. Pohlednice s nalepenou známkou. Tím nikterak neodsuzuji vánoční maily či sms, tedy ty, které jsou osobní, začínají oslovením,nejlépe  vašímJ.,a něco osobního sdělují. Co moc neberu (a letos už nereaguji ani pokusem o odpověď), jsou hromadné maily a sms. Někdy dokonce přemýšlím, zda se nemám urazit, když mě někdo zahrne do takové nesourodé množiny bez oslovení, kde většinou figurují Vánoce s malým v, protože v sms většinou nikdo pravopis neřeší. No, neurážím se (zatím), ale neodepisuji a myslím si své.  Prostě hromadně odkliknuté přání podle mého není žádné přání? Jde ovšem ryze o můj subjektivní pohled, který klidně může mít do objektivního hodnocení dost daleko…
Ale opravdu objektivně jsem ráda, že je ještě víkend před námi a vše vypukne až v pondělí. NanovoJ.
Jak veverka v kleciJ.




2 komentáře:

  1. Dobrý večer, paní Jitko!
    Zkusím zareagovat.
    Protože, jak jsem již dříve psal, nemám moc zapnutou tv, tak jsem ani nezaregistroval onen betlémový zákaz. Ač nejsem věřící, tak i já to tedy považuji za hodně pokřivený důsledek multikulti. MY jsme TU doma a jsou to NAŠE evropské tradice! Opravdu asi brzy budeme běhat s modlícím koberečkem.
    Muniční sklad není naší armády. Právě, že naše mini armáda (což neznamená, že není bojeschopná) už takové sklady moc nepotřebuje, tak se převedly do soukromého sektoru, tedy do podnikání se zbraněmi. A dopadlo to, jak to dopadlo. Menší ostraha, menší zabezpečení, dokonce snad i tréninkové jízdy soutěžních aut, to prostě není vojenský režim.
    Ano, předepsaná blahopřání a pohledy, které odesilatel jen podepíše, mne taky zlobí, protože rád bych napsal něco ze sebe a za sebe. Bohužel nepopsaný list aby lupou hledal, národ zlenivěl i v tomto. Na druhou stranu neodsuzuji maily a sms. Sice by posílání pohledů pomohlo České poště, ale udělalo by to vítr v peněžence. Ono při ceně známky a pohledu a počtu známých, přátel a rodiny mnohdy nic jiného nezbývá. I my jsme hodně seškrtali seznam těch, kterým posíláme papírový pozdrav, zvláště když vám mnozí ani nepošlou tu smsku.
    A na paní primátorku se nezlobte. Ona to s tou metrovou dopravou myslí dobře, ta snad alespoň není náchylná na ledovku. :)

    Záměrně jsem se vyhnul v komentíku slovu betlémy, protože jste mne zviklala, já bych ho napsal s malým b.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    děkuji za reakci, mnohé jste mi objasnil.I ty betlémy, máte samozřejmě pravdu, s malým b:-). Na mnohé máme asi dost shodný názor, k paní primátorce jste tedy víc tolerantní, ale to patří k věci. Děkuji a hezkou neděli

    OdpovědětVymazat