středa 23. dubna 2014

Výtah story

   Někdy mám takový dojem, že jsem něco jako magnet na bizarní ba až vskutku debilní příhody, které se pak sice stanou vtipnou historkou, potažmo blogopříběhem, leč v reálu opravdu tak vtipné nejsou….
Snad jedině tehdy, stanou-li se někomu jinému. Ovšem, není Nic nového pod sluncem, že stávají se mně. Asi abych měla o čem psát.J
   V našem starém letenském domě je ještě starší, vskutku hnusný výtah, kterým takřka nejezdím. Ač ctitel historických artefaktů, tato prehistorická záležitost mě docela děsí. Jak exponát v muzeu, prosím. Jako praktický pomocník tedy ne. To bychom klidně mohli pořád svítit lucernou. J
 Výtah (lze-li ho tak nazvat) totiž vydává podezřelé zvuky, strašné rámusí, třepe se a je vůbec celý nebezpečný. Divím se, že ho někdo ještě nezakázal, neb současným normám nevyhovuje už asi tak třicet let. Tedy s ním nejezdím, protože se v něm bojím. A pak chci mít ty krásné nohy, které prý způsobuje chůze do schodů. J
  No, to se sice nepotvrzuje, zato se potvrdilo Murphyho pravidlo, že čeho se bojíš, to se ti stane. Včera jsem chvátala na angličtinu. Pořád mi není dobře, bolí mě noha (patrně mám ostruhu i trombózu v jednom Ja tak jsem se svezla. 
A to jsem neměla dělat. 
Ve druhém patře se výtah zasekl. Děsivé vize se naplnily.J
Naštěstí tak, že bylo ještě vidět okénko, jinak se blížil do tubusu mezi druhým patrem a přízemím, kde projíždíte jenom zdí, bez dvířek. Prostě výtah z doby krále klacka. Když jsem přestala jeho kolaps považovat za roztomilý výstřelek nevyzpytatelné techniky, jala jsem se zvonit, bušit, křičet, ba i lehce hysterčit. Ovšem vyprovokovala jsem pouze náhodně procházejícího souseda, který mi ale  mohl poskytnout jen morální podporu přes miniaturní zamlžující se okénko v nedobytných dveřích. Jinak byl v tuto hodinu dům patrně prázdný. 
 Tedy nezbývalo než zavolat na dispečink. Číslo ještě nestačil nikdo sloupnout ani poškrábat a tak jsem se jala činit něco pro vlastní záchranu.  Naštěstí jsem měla telefon, nabitý i se signálem, třesoucí se rukou namačkám číslo a volám. Dlouho nic, pak vtíravá melodie a nakonec oznámení, že všichni dispečeři jsou obsazeni. Čekejte, prosím....
Nu, čekám, byť to není snadné. Konečně se někdo hlásí. Sděluji svoji situaci a v první chvíli nejsem tak úplně přesvědčená, že mi věří. Ale když si mě prolustrovali, asi zda trapně nežertuji, oznámili mi, že technik dorazí tak za půl hodiny. 
Dorazil za hodinu. 
S mojí klaustrofobií to byl vskutku excelentní zážitek. Do toho navíc ta děsná bouřka, která ve mně vyvolávala další děsivé představy, třeba že v té kabince ještě zhasne světlo, či se to celé utrhne a podobné vize,  takže když pán opravdu dorazil a vysvobodil mě, cítila jsem se asi jako horník vytažený ze závalu (nadsázka, v zavaleném dole bych se zcvokla okamžitě, ale jiný příměr mě nenapadl). Výtahem už tedy opravdu, ale opravdu nepojedu. Ani když povleču nákup i na hlavě. 
  Venku mezitím prošla bouře, která Letnou zavalila závějemi krup, tedy vytvořila se vizuální iluze zimního počasí. Odcházela jsem z domu v jarním počasí a na ulici vylezla do iluzorní zimy a sněhových závějí. Jako cesta mezi světy,(ještě ta duha k tomu)....J
Byla jsem ale tak rozklepaná, že mě ani kroupy nezchladily. 
Jsou to tedy historky….
                Pěkně jsem oslavila Den Země J


1 komentář:

  1. :-) tak na čtení to není špatný, ale zažít bych to snad ani nemusela! Bouře byla včera děsivá! Já už ty neuvěřitelné historky podezřívám, že se mi fakt dějí jen proto, aby bylo co psát :-) Seknu s blogem- a bude dobře ;-)!

    OdpovědětVymazat