středa 26. února 2014

Černá myš

   .. čili Kabaret Černá myš v Ungeltu je hezké představení na počátku jarních prázdnin, tedy v době, kdy  moje zdraví ještě slouží:-).
 Člověk se uvolní, rozptýlí, nabije energií z hezkých písniček. Herecké obsazení je jako vždy exkluzivní, hrají zde Radek Holub, který je podle mého mínění naprosto geniální herec.
Pak mladá, leč talentovaná děvčata  Dáša Zázvůrková a Jana Malá a jim zdatně sekunduje Liška, nikoli Pavel, ale Václav. 
Jde o féérii o jednom kabaretu, jak ostatně lze z názvu odvodit. 
A mně se to líbilo. 
Prvně jsem sice zažila situaci, kdy Ungelt nebyl beznadějně vyprodán, ba co víc, někteří i o přestávce odešli...?! Těžko říct proč, zda pro ně šlo o příliš složité nebo příliš jednoduché téma...? 
Pravdou je, že nějaké znalosti to vyžaduje, jinak se moc nezasmějete....
  I když..., není to tak úplně. Když nejste "znalec" antiky, (tím mám na mysli prosté školní antické povědomí) užijete si tance a zpěvu, zejména obě dívky zde excelují. Jde podle mého o vzácné typy hereček, které nejen mají talent a umí, ale nebojí se udělat si legraci i ze sebe samotných, což je úděl nadmíru vzácný. 
   O Radku Holubovi snad ani nemá cenu psát, neb tolik superlativů neznám. Vždycky žasnu, jak široký rejstřík je tomuto géniovi vlastní. On zahraje fakt všechno. A dokonale. Navíc i zazpívá, jak jsem zjistila na Černé myši. Prostě vidět Radka Holuba v akci je skutečný divadelní zážitek. A jistě nejsem sama, kdo je o tom přesvědčen. V Černé myši hezky vedl nadané mládí, které i díky němu převedlo krásný Kabaret. Myslím,že se Ungeltu Kabaret povedl, jsem zvědavá, jak se ujme dál. Podle mého názoru by byla škoda ho nevidět...
   Pro mě osobně měl tento kabaret i jiné roviny, vnímala jsem ty kontrasty mezi střední a mladou generací, tou rezignací středního věku, který je ještě "probuditelný", nezapomněl na mladistvé ideály, leč zároveň je utlučený životní realitou a klade si otázku, zda má cenu se ještě probouzet...? 
A k tomu jako protiklad energie, ideály  a naivita (ta hezká naivita) mládí, prostě koktejl, který dokonale sedl do mého současného rozpoložení. 
I to  Kabaret Černá myš nabízí. Prostě, stojí za vidění. 
Podle mého zcela určitě:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat