středa 8. května 2019

Květnová výročí


Dnešní volný den tak trochu vybízí k připomenutí i ostatních májových důležitých dní. Klasický svátek práce, Den vítězství i Svátek matek, jsou tradiční květnová výročí. Připomínáme si je rok co rok co rok, někdo je oslavuje víc, jiný méně. Mně ale jde víc o to letošní kulaté výročí a tím je vstup do EU. Již patnáct let jsme v Unii. Těšili jsme se, referendum proběhlo a vstup byl následně intenzivně oslavován. Také jsme slavili, velmi radostně:-).¨
  Je zajímavé připomenout si v retro pořadech, jaká byla tehdy kampaň, jak se lidé vyjadřovali k referendu i vstupu, a vlastně i to, jaká byla tehdy móda. Strašně zapomínám. Spousta věcí mě udivila, už jsem vůbec netušila, co všechno se kolem vstupu do EU dělo.  Jediné, co si pamatuji dobře, že jsme tam chtěli. Nebo minimálně jsem to tak vnímala. Dnes zase vnímám, že snad chceme ven. Já tedy ne, byť kritické výhrady k EU také mám, ale odcházení bych jako řešení nevítala. Ale zdá se, že lidí, kterým by se vystoupení z EU líbilo, je čím dál víc. Pravda, některé věci, přicházející z Bruselu, nutí k údivu, ale stále bych si troufla tvrdit, že pozitiva převažují. Minimálně volný pohyb, možnosti studia
 i práce , dotace z EU a jistě by se našla i další. Uvidíme, co na to děti. Chystáme spolu s nimi Den Evropy, kde budeme společně hledat pozitiva i negativa. Aby už jako studenti pochopili a vytvořili si nějaký svůj úhel pohledu. Sama jsem na to zvědavá...J. 

Žádné komentáře:

Okomentovat