úterý 29. března 2011

Králova řeč

Jelikož jde o historický film, lákala mě Králova řeč už dlouho. A nyní na ni konečně došlo:-) Vzhledem k tomu, že jsem měla i odbornou společnost, těšila jsem se na nevšední zážitek s komentářem, kterého se mi tedy i dostalo. Vždycky ráda historické filmy rozebírám a to většinu lidí nebaví. Spokojí se s komentářem, že je se film buď, líbil nebo ne a tím to hasne:-)
O situaci kolem Jiřího VI. jsem sice ledacos věděla, ale i tak mě v něčem film překvapil. Třeba tím, jak Wallis se svým královským nápadníkem cvičila. Že to byla potvora, to jsem věděla, ale tak nějak jsem tomu dávala punc romantické lásky. A vida, všechno je jinak. Což ale pro film není vůbec podstatné: -). Příběh Královy řeči je v podstatě chronicky známý a tak předvídatelný, že se i vtírá podezření, že historické kulisy jsou tu jen jakýmsi podbarvením charakterové studie problematického dětství, týraného dítěte, otcovského komplexu, odpovědnosti, morálky či lásky. Ale i kdyby, tak historické okolnosti jsou tu zachyceny velmi dobře. Hlavní postavou je podle mého spíš královna matka, kterou Angličani právem takřka nekriticky milovali až do jejího pozdního věku, ale příběh je o koktavém králi. Pro Colina Firtha mám slabost od jakživa a ani tady nezklamal. Setkání Jiřího a jeho dvorního logopeda Lionela je silný a skvěle zahraný příběh, i když si nejsem jistá, zda by bez oscarového šílenství vzbudil takový zájem. Ale mně se líbil.

.

5 komentářů:

  1. I já mám slabost pro Colina.Film se mi moc líbil, možná i proto , že jsem byla v kině po dlouhé době a celá ta atmosféra mě opravdu dostala.Já bych byla fanynka skutečně i bez oskarového šílenství!
    Krásné kulturní jaro :o)

    OdpovědětVymazat
  2. ježíš, já bych tak šla...musím si udělat čas..

    OdpovědětVymazat
  3. tento film mě láká už dlouho.
    Snad bude příležitost na něj zajít

    OdpovědětVymazat
  4. ... no jo děvčata, jsem na tom stejně..mám ráda Colina ..a na film si snad tento týden konečně udělám čas. Krásné jaro Jitko :o)

    OdpovědětVymazat