pondělí 4. listopadu 2019

Samoobslužné pokladny

Hit současného prodeje. Náš zákazník náš pán už zjevně neplatí. Nebo to jen tak odlišně vnímám. Prostě samoobslužné poklady vnímám jako degradaci zákazníka, úpadek prodeje a odmítám je akceptovat. U nás na Letné teď frčí. Po rekonstrukci Billy zlikvidovali systém klasických pokladen a nastavili systém samoobslužných. Takže už si nenakoupím. Pravda, v Bille jsem byla, leč nově nastolený trend mi přinesl maximálně tak zvýšený tlak. Asi tři skutečné pokladny sice zůstaly zachovány, ale tam je fronta delší než u mauzolea. Fronta je i u těch samoobslužných, protože to lidé neumí, jde jim to pomalu, neodsýpá to. Takže nenakupuji. Jsem toho názoru, že v obchodě, kde většina zboží je stejně předražená, nechám tolik peněz, že mi to snad může prodavač/ka spočítat. Když jí to navíc ještě vyložím na pás a zase z něho sundám. Ač je sdílení všeho dnes děsnou módou, já nechci sdílet něčí práci. Mám dost té své a když už hodlám utrácet svoje vydělané peníze, očekávám za ně mít i nějakou protislužbu.
 V sobotu v podvečer jsme to v Bille, na Letenském náměstí,asi z nedostatku dobrodružství či co, zkusili znovu. 
A ejhle, žádná změna. U jediné klasické fungující pokladny na mě poněkud nevybíravě haleká prodavač, patrně slovenské národnosti, ať se do fronty neřadím, on že končí. Ptala jsem se ho ( na rozdíl od něj klidně a slušně), kdy ho tedy někdo vystřídá, že chápu, že končí. Štěkl jen, že nevystřídá a ať jdu pryč.  
Šla jsem tedy za nějakým odpovědným zaměstnancem zeptat se, kdy přijde někdo jiný k pokladně. Choval se stejně neurvale, jako ten u pokladny. 
"Nikdy," štěkl. "Jsou tu samoobslužné pokladny." 
"Ty ale já nechci," vysvětluji stále ještě klidně.
"A co já s tím jako, nejsou lidi!" štěkal dál. 
No, to už jsem moc klidná nebyla, ale ovládla jsem se a se slovy, "...tak si, pane, ten můj nákup strčte...
napjatě čekal na můj vulgarismus, který by mu jistě dodal argumentační sílu....
....zpátky do regálu.." zaskočila jsem ho. 
Vrazila jsem mu přeplněný koš do ruky a odešla jsem. 
Ale naštvaná jsem byla. Co je tohle za službu? Copak jsem  prodavačka, abych si sama markovala nákup? A vůbec, ty ženy které by zde pracovaly, a třeba i rády, jsou bez práce? Abychom my tady mohli vesele sdílet jejich práci? A napadá mě v souvislosti s tímto nesmyslem plno dalších nezodpověditelných otázek. 
Abychom to ve finále s tím sdílením nepřeháněli....
Samoobslužné pokladny prostě za mě ne. 
Až budou úplně všude, pak si asi nenakoupím nikde. Zatím ještě mohu tam, kde se pořád ještě cítím jako zákazník. Sice už dávno ne jako náš pán, ale i jako zákazník zatím ještě dobrý. Ale jako obsluha pokladen nakupovat nechci!  

8 komentářů:

  1. Milá Jitko, naprosto s Vámi souhlasím. Je to jak mor.
    Kvůli tomu jsem přestala chodit k nám do Alberta. Po zavedení samoobslužných pokladen je u jedné normální fronta na hodinu, zkusila jsem u jedné samoobslužné jednou a nikdy více!!! málem mně tam trefilo. Vůbec jsem nepochopila, proč po naskenování zboží toto stejné zboží musím vložit ještě do košíku na straně pokladny a pak teprve uložit do tašky. Neustále to pípalo nějaké nesmyslné hlášky, kolem se poflakovali tři prodavači a dávali najevo, že jsem úplně blbá. Nepochopím, proč si ty tři prodavači nešli sednou k pokladně ......
    Navíc se chovali celkem sprostě ke starému pánovi, který prohlásil, že si přišel nakoupit a ne dělat pokladního.
    Takže chodím na nákup skoro jedině do Globusu, jo tam to mají vymakaný! Jejich Scan&Go miluju, na velký nákup naprosto ideální. všechno hned srovnám do tašek, žádné vykládání na pás.
    Jenže já to mám do Globusu kousek, žádný problém.
    Upřímně lituju všechny, kdo mají kolem sebe jenom "samoobslužné obchody", brrrr......
    Radka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím. Jsem z menšího města, máte tu ale Lidl a Penny (tam sice pořád jedou pokladní, ale trvá to věčnost, protože otevírají málo pokladen),takže přizatím dobré. Byla jsem s dcerou v Tescu a tenhle systém tam byla já byla úplně vytočena a naštvaná. Jak mohou mít málo lidí, to tedy nechápu. Jedině, kde mi samoobslužné pokladny nevadí je v Ikey, tam je to srozumitelné a navíc je tam pracovník, který poradí a vždy jede spousta pokladen ostatních. Jo,...a Billu mají u nás stavět, hlavně důchodci ji chtějí mít v sídlišti, aby nemuseli na druhý konec města, kde jsou dva zmiňované obchoďáky. No, už je vidím, jak se "samoobsluhují".... Hezké dny Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Já si dovolím nesouhlasit, mně naopak samoobslužné pokladny velmi vyhovují, nikdo mi nemlátí zbožím, nikdo mi 10x nepřevrátí jogurt, na kterém je napsáno neotáčet, nikdo mi nehrne namarkované zboží na jednu hromadu, sama si vše svojím tempem načtu.
    Do Globusu se skenerem chodím ještě raději, ale ten mám docela daleko, takže jen výjimečně.
    Jinak u nás jsou samoobslužné pokladny v Albertu, Tescu a Kauflandu.
    Věra, 58 let :), Olomouc.

    OdpovědětVymazat
  4. Chápu, že jste naštvaná. ALe možná byste to přece měla zkusit, brát to jako výzvu, jestli to zvládnete, a ne jako naschvál obchodu.
    začněte s pár věcmi, v klidu. Nalevo je položíte, začnete je dávat kódem ke čtečce a odkládáte napravo.
    Když něco nevyjde, opraví vám to služba.
    Pak zaplatíte kartou a věci si dáte do tašky. To je celé.
    Já se to trénovala v cizině v době, kdy to tady ještě nebylo, a docela mi to vyhovuje. Jen bacha na sklenice okurek a tak, nestavit je ke kraji, protože na odkládací desce chybí rantl a mohlo by se vám to rozbít.
    Zkuste to, neberte to ve zlém, je to fakt snadné a pohodlné, alespoň si nákup uložíte v klidu a ne pod tlakem dalšího nakupujícího, jehož zboží už prodavačka markuje.
    Jsem vaše věková kategorie a držím vám palce|!

    OdpovědětVymazat
  5. Já to samozřejmě zvládnu, již jsem to i dělala, ale nechci to dělat, z principu. Já v tom obchodě nechám dost peněz na to, aby mi ho někdo mohl namarkovat. To je stejné, jako kdybych přišla do kadeřnictví, sama si umyla hlavu, zastřihla si konečky, kdyby mi to nešlo, tak mi kadeřnice trochu pomůže, já si to sama nabarvím a pak jí za to ještě zaplatím. To vidím úplně stejně a není, to myslím, o věku. Ale chápu, že to každý asi vidí jinak, já třeba jako neúctu k zákazníkovi, ke snaze vydělat co nejvíc peněz za nejmíň vlastní snahy atd. Necítím to moc jako výzvu:-) Ale děkuji a hezký den. J

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že já samoobslužné pokladny skoro preferuju. Jsou zde menší fronty, vše si sama namarkuju svým tempem, sama si vše v klidu porovnám. Naprosto chápu a rozumím Vaším argumentům. U mě se v tomto případě silně projevuje mé asociální já a jsem ráda, že nemusím čekat, na jak naleděnou pokladní tentokrát narazím.

    OdpovědětVymazat
  7. Samoobslužné pokladny mi nevadí, pokud mám v košíku jen několik málo kousků zboží. Posledně mě však nachytali u nás v Tescu s velkým nákupem, v první chvíli jsem měla chuť to vrazit do ruky té paní důležité, co stála u samoobslužných pokladen, a odejít domů. Ale vidina hladových krků, co budou ráno žadonit o snídani a svačinu, mě přinutila zatnout zuby a jít skenovat. Najít ovoce a zeleninu nebylo úplně lehké, pečivo jsem teda už vůbec nezvládla.
    U šesti samoobslužných pokladen stáli tři pracovníci, u pokladen my zpocení zákazníci markovali a šlo nám to jak psovi pastva. Oni se bavili a po očku nás sledovali. Kdyby si jeden nebo dva sedli za pokladnu... Mně to přijde jako pohrdání zákazníkem, nebo pomsta?
    Jako malá jsem si přála být prodavačkou, ale když táhnu po náročném pracovním dni nákup pro celou rodinu, opravdu už nemám náladu na hraní si na prodavačku.
    Už se těším, jak si budu v lékárně míchat antibiotika, v restauraci si prostě zajdu do kuchyně a nandám si oběd, možná časem i zvládnu naplácat si na nohu sádru, když mi lékař řekne, kde ji mám zlomenou :)

    OdpovědětVymazat
  8. A great post! I love your blog. Your content is very interesting < 3
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat