středa 16. února 2011

Není tunel jako tunel

Nedávno jsem tady žehrala na Blanku, což je tunel, který se stává černou můrou. Ovšem dnes jsem zažila jiný tunel, ke kterému jsem přistupovala s velkým respektem. Strčili mě do tunelu magnetické rezonance. Vždycky jsem to díky americkým filmům vnímala jako poslední štaci před smrtí:-), a nejednou jsem toho přímým účastníkem. Paní doktorka si už nevěděla rady s mými soustavně bolavými zády a tak mě vyslala na misi na Chodov.  Z Letné je to trochu výprava a tak jsem si na ni rezervovala celé odpoledne. Když jsem se svou mizernou orientací kliniku objevila, začal byrokratický proces veškerých zápisů, dotazníků a papírů. Vzhledem k tomu, že toto zařízení vůbec nevypadá na to, že by zdravotnictví bylo v nějaké krizi, dalo se to i vydržet. Vždycky je v hezkém prostředí lépe. Sice i tady jsme se propracovali k mírnému, asi patnáctiminutovému zpoždění oproti objednání, ale zvládla jsem to. Proces tunelování už byl krapet horší. Jednak se probudila moje klaustrofogie a nájezd do uzavřeného prostoru mi opravdu nedělal dobře. A když jsem se aklimatizovala, přišel zvukový útok. Sice jsem byla vybavena špunty do uší, ale i tak to byla hrůza. Pro mě tedy určitě. Navíc se intenzita zvuků měnila, takže nešlo přivyknout. Vždycky jsem sebou škubla a to je úkon při magnetické rezonanci nežádoucí. Možná i proto jsem tam ležela celých čtyřicet minut. Poté mě pan doktor vysunul, já se ověsila všemi kovovými přívěsky včetně naušnic, které jsem musela odložit v miniaturní kabince, a vystresovaně čekala na výsledek. Dostala jsem cédéčko a byla nasměrována k východu. Dokázala jsem zabloudit i tady, během té hodiny jsem dokázala zapomenout, kudy jsem vcházela. Naštěstí personál mě laskavě usměrnil a já se mohla ponořit do útrob MHD a vrátit se zpátky na Letnou. K našemu letenskému tunelu. Zatímco Blanka ničí moje nervy, tenhle snad pomůže mým zádům.Není prostě tunel jako tunel:-)

3 komentáře:

  1. Jejda a já slyšela, že existují už takové "neklaustrofobické", že se neleze do tunelu. No tak to mi sklaplo, čeká mě to s kolenem

    OdpovědětVymazat
  2. Tak Jitko..jsi dobrá..já tam byla s obratlem jen deset minut...zvuky jsempřežila,ale bylo mi tak děsně z toho prostoru..fakt klaustrofobie jak Brno..že jsem se musela tak nutit, abych nezmáčkla ten balónek..závisela na tom moje operace...tak se bojím,že bych ještě někdy musela:-(((

    OdpovědětVymazat
  3. Doufám, že to alespoň k něčemu bylo....a snad už záda nebolí...

    OdpovědětVymazat