pátek 24. června 2016

Umění výkladu

Národní galerie má nyní prestižní výstavu o Karlu IV. (jak také jinak, v době všudypřítomných oslav velkého králeJ) A ona fakt prestižní je, to mohu potvrdit, již jsem ji několikrát navštívila. Sama, s rodinou, s dětmi. Nedávno (asi už naposledy) s primou. Tam totiž mám jednu šikovnou maminku, která je naprosto úžasná. Už jednou nás vzala na výstavu, o které jsem tady psala. A nyní nás provedla dobou Karla IV. A užili jsme si to náramně. Miluji setkání s opravdovými profesionály. S lidmi, co fakt umí, umí se o to podělit a připraví vám báječný zážitek. Že nejde o samozřejmost vím z vlastní zkušenosti, chodím s dětmi na výstavy často. A lektor, který je umí zaujmout, takových je vskutku pomálu. V poledne s lucernou abys pohledal. I na Karlovi jsem zažila slečnu, která sice uměla, kdybych jí zkoušela u tabule, dostane asi jedničku, ale byla „mrtvá“, děti se nudily, nezaujala. A přiznám se, že i já se nudila, nemělo to drajv. Ne tak nyní. To byl Karel jako víno. Informací tak akorát, skvěle podaných a nadávkovaných, i já se dozvěděla mnohé nové věci, natož pak děti. Super zážitek. Takže si dovolím na závěr uvést i jméno oné skvělé lektorky. Kdybyste třeba šli do Jízdárny na Karla a měli to štěstí, že vás bude provázet ona. Jde o paní Markétu Čejkovou. Je skvělá, děkuji velice. A výstava o době Karla IV. má díky ní úplně jiné dimenze. A fakt je prestižní!!!!







1 komentář: