sobota 13. října 2012

Nesnáším reklamy

Nesnáším televizní a filmové reklamy, tudíž vůbec nemohu využívat služeb komerčních televizí, protože ty zcela zničily požitek z filmu. I do kina chodíme zásadně po reklamách.
 Navíc, v našich televizích to vypadá tak, že zisk nade vše, tudíž si pouštíte reklamy občas prošpikované nějakým filmem. Děkuji, nechci. Navíc moc nechápu, jak si někdo může myslet, že reklamou ovlivní něčí chování, i když na některé naše spotřebitele to asi funguje. Ovšem když  už reklama, tak by měla být vtipná a s myšlenkou, a takovou už jsem u nás neviděla léta. Komerční televize jsou přeplněny vtíravými bláboly, které spíš odpuzují, než lákají. Veřejnoprávní televize vysílá bláboly i bez reklam, takže jakákoliv televize se tím vlastně sama vyřazuje z našeho života, byť na nějaký pěkný film bych se občas s chutí koukla. Nejsou, nevadí. Bez televize je život lepší. Nicméně i s tímto odporem času od času někde něco zahlédnu. A tak jsem byla v poslední době doslova paralyzována právě reklamou. Vím, že pro peníze člověk u nás udělá všechno, ale když jsem viděla v trapných televizních reklamách staré herecké bardy, byla jsem doslova v šoku. Pravda, první šok jsem si odbyla už kdysi, když v reklamních šotech zářil Karel Gott, ale zjevně není mistr sám, kdo je ochoten udělat cokoli. Nyní mi podobný šok způsobil Jiří Bartoška v reklamě na sýrJ 
a Jaromír Hanzlík šplhající na komín. Zjevně pánové potřebují přilepšit k penzi, důchodci dnes opravdu nemají lehký život. Nicméně, přišlo mi to smutné. Měla jsem pocit, že v určitém věku už podobně trapné věci nedělám, ani kdyby na chleba nebylo (což u nich zjevně nehrozí), ale patrně se mýlím. Nevadí mi, když zboží v našich trapných reklamách nabízejí mladí, začínající herci, případně herci druhé kategorie, známý obličej asi opravdu prodává. Ale tito, o nichž jsem ještě donedávna byla ochotna mluvit jako o mistrech? Nu, nehodlám nikoho soudit, spíš jsem měla při sledování jejich reklamní kariéry pocit vnitřního studu, takové to, když se stydíte za jiného.  Ale možná je to jen tím, že nesnáším reklamy. Ovšem o tom, že jde o opravdové mistry, už si nemyslím. Kdyby byli, jistě by takto svoje umění nedevalvovali.  A že jde o peníze? To jistě, o ty jde u nás vždycky v první řadě. Ale někdy by mohlo jít o úroveň, a o to, že se k něčemu prostě nepropůjčím, neb je to docela obyčejně trapné. Ovšem, jak vidno, trapné je dneska všechno možné, jen ne jít po penězích za každou cenu. Možná to vidím ze špatného úhlu pohledu, ale je to ten smutný pohled. Ještě, že tu televizi takřka nesledujeme, kdo ví, za koho bych se ještě musela vnitřně stydět.


                                  

4 komentáře:

  1. V zásedě s vámi souhlasím - nesnáším reklamy a účinkování některých herců mi přijde obzvláště trapné. Ale na druhou stranu nic není tak úplně černobílé. Před lety jsem byla doslova paralyzovaná účinkováním pana Jiřího Suchého v reklamě na nějaký prací prášek. On byl vždy člověk, kterého jsem si nade vše vážila a vídat ho v reklamním bloku bylo pro mě velkým zklamáním. Poté mi ovšem jedna známá, která pro něj pracovala vysvětlila, že to dělá kvůli divadlu, které na sebe v té době nevydělává a veškeré peníze, které pan Suchý takto potupně vydělá, jdou na Semafor. Tak třeba i Vámi jmenovaní pánové mají nějaké "vznešenější cíle" nejen ty složenky.

    OdpovědětVymazat
  2. I zde platí, že za peníze se dá koupit kde co i kde kdo...

    OdpovědětVymazat
  3. Stoprocentní souhlas s Vámi. Předevčírem jsem právě zahlédla šplhajícího pana Hanzlíka a překvapeně jsem zůstala zírat. Jo a ještě pan Vašut v reklamě na Lidl... Tu jsem teda neviděla, jen slyšela, tak jsem si říkala "hele, to je určitě Vašutův hlas." Chlap, který to viděl mi řekl, že nejen hlas.
    Reklamy jsem dřív vítala, taková krátka pauza na WC, aniž by mi něco ušlo, ale ve chvíli, kdy se z reklamy stala půlhodinka na oběd, tak už fakt nevítám. No, na TV koukám teď tak na AZ kvíz a na Večerníček a tam naštěstí reklama není.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem divák roztržitý, a tak mě reklama vytrhne z děje filmu- no a mám co dělat, abych si vzpomněla, co předcházelo, když reklama skončí.

    Zlatý pan Vajíčko!! ten měl čas rekalmní jasně vymezený a že by drze vstoupil do děje filmu, to ho ani nenapadlo!!

    OdpovědětVymazat