čtvrtek 18. srpna 2022

Historie v autech

Letos na cestách potkáváme historické vozy. Je to taková záhada nebo náhoda:-) Nebo to něco signalizuje. Ještě tedy čekám velorex a nějakého favorita, na kterého se kdysi vytvářely pořadníky a stály fronty. No, ono kdo chce dnes nové auto, čeká zase, někdy i rok, takže dějiny se nám v této podobě vracejí. Stejně jako se vracejí stará auta na silnice. Pořád ještě nejčastěji jako veteráni, tedy jako zážitková jízda. Ale někdo je má i pro denní ježdění. Nevím, jak je na tom tento tráboš, zda je jen jako dekorace či zda s ním jeho majitel jezdí, ale překvapil mě. Svou existencí. A vyvolal humornou vzpomínku na dětství, kdy se moje poněkud bláznivá sousedka chlubila, že oni jsou honorace, protože mají zahraniční vůz ( tím myslela právě trabanta). Protože ona by nějakou českou škodkou fakt nejezdila:-)  Nu, vzpomínky jsou různé, nevyzpytatelné. Nikdy nevíte, co vyvolá dávno zapomenuté příběhy či historky. Také jsem si chvíli myslela, že trabant je historický pojem, něco jako dráb. Až později jsem zjistila, že je to vlastně něco jako český soudruh:-) Ono je to v podstatě dost stejné, jen jsem se domnívala, že trabant byl víc vznešený pojem. No, nebyl, ale vozítko to bylo zajímavé. Dnes má své příznivce, fanoušky, ba i fanatiky. A je možné, že i námi náhodně potkaný tráboš jezdí a je aktivní. Protože historie je v podstatě stále živá:-)


 

Žádné komentáře:

Okomentovat