…samozřejmě dobře mete. I chroničtí odpůrci českých
pořekadel se s touto ironickou větičkou určitě někdy setkali. Protože to
opravdu funguje. Kupříkladu ve školství to lze demonstrovat na ministerských
nápadech. Ministři se v čele resortu střídají jak apoštolové na orloji a
každý z nich se snaží přijít s něčím novým. Originálním. Asi, aby byl
zapamatovatelný. Nebo nevím. Nějaká kontinuita většinou chybí, vytváří se nová
vize. Určitě lepší, originálnější…Prostě nové koště
Nejnovější kousek z této
kategorie je prodloužení povinné školní docházky. Ministr to sdělil jako svou
hlavní prioritu. Navrhuje systém osmi let
na základce, pak povinně dva roky na střední….
…A pak to asi nějak
doklepat na té střední s obecným vzděláváním nebo nějakou odborností, nebo
nevím…
Aby nikdo nemusel řešit zásadní věci,
přichází se s těmito – dle mého tedy - nesmysly. Osobně si navíc myslím,
že školní docházka by se měla spíš zkracovat než prodlužovat, ale tohle je tak
okaté plácnutí do vody, že to až bolí. A to nikterak nezdůrazňuji fakt, že jde
vlastně o „opisování“, podobná varianta už tady kdysi byla.
A tak jen taková, řekněme neškodná, ukázka
tohoto nového metení. Brzy se na to zapomene, navíc budou prázdniny, nic se
řešit nebude. Hlavně ty důležité věci usnou, přijdou možná tak kosmetické
úpravy.
A pak možná zase nový
ministr a s ním nějaká exkluzivní novinka. Protože jestli ve školství něco
opravdu funguje, pak asi jedině ona okřídlená pořekadla a přísloví. A nejen ta
o novém koštěti, namátkou lze připomenut i rybu, která smrdí od hlavy. Našla by
se jistě i jiná, kupříkladu kdo jinému jámu kopá či každá změna bývá k horšímu….
Souběžně mě překvapivě
rychle napadají i ta nefungující, jako že:
co
se v mládí naučíš…
Tak to asi už fakt
nefunguje, stejně jako: kolik řečí umíš,
tolikrát jsi člověkemJ,
ale o tom jindy.
Dnes přemýšlím o nesmyslném prodlužování
školní docházky, kterou vnímám jako nějaké vrtění školním psem. Existují daleko závažnější problémy, namátkou
letošní tristní situace s přijímáním na střední školy, nedostatek míst,
nefungující revize různých programů atd. Místo toho prodloužíme dětem pobyt v lavicích.
Už teď běžně maturují dvacetiletí
a starší. Patnáctiletí dospívající se nudí v devítce….
Nu, a celé to vyřešíme
tím, že to prodloužíme.
Ono to samozřejmě vyšumí,
ale stejně je divné, co všechno se dá ve školství řešit…Nu, je tomu tak, nové
koště opravdu viditelně mete
Žádné komentáře:
Okomentovat