středa 27. ledna 2021

Hana Maciuchová

 Měla jsem ji ráda.  Obdivovala jsem její herectví i eleganci. Krásu. Byla to jedním slovem dáma. Kultivovaná, moudrá, s nadhledem. Její odchod mě bolí. Vnímám, že odešel i kus mého dětství a mládí. Kus krásného života. 

Nevěděla jsem, že byla tak těžce nemocná. Je mi to moc líto. 

Vidím ji jako Anče v Krkonošských pohádkách. Nebo v Hubačových Hříčkách o královnách.  Na divadle jako Žena vlčí mák.  Každé její vystoupení bylo krásné, plné její energie. 

Načtené knihy posouvala do jiné dimenze. Její recitace byl neopakovatelný zážitek. 

Vnímala jsem ji i jako silného a dobrého člověka. 

           Cítím její odchod jako velkou ztrátu. A je mi smutno:-(



                                                foto-M.-Votavova 

5 komentářů:

  1. Souhlasím, odešla velká dáma české kultury!

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, moc hezky jste to napsala. Je mi to velmi líto. Dnes od 11 hod vysílá ČR2 poslední rozhovor z roku 2019. Určitě budu poslouchat. Ten její krásný hlas.

    OdpovědětVymazat
  3. Tady opravdu není co dodat - děkuji za krásnou vzpomínku na úžasnou dámu.
    Přeji pokud možno příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, hezky jste to napsala. Taky se mě odchod paní Maciuchové dotkl. Byla to pravá dáma. Slušná, milá, krásná. Nekrmila bulvár. Jak žila, tak odešla. Zdraví Lenka z Ovy.

    OdpovědětVymazat