pondělí 25. ledna 2021

Drtinova rozhledna

 Cílem číslo čtyři v akci rozhledny 21:-) se stala Drtinova rozhledna. Už nyní, při tak nízkém čísle, mě překvapuje existence budov, o kterých jsem neměla ani tušení. Tato je nedaleko našich prvních objektů, přesto pro mě novinkou. Navzdory tomu, že ji údajně navštěvoval Alois Jirásek či syn Františka Drtiny, který ji založil, Prokop Drtina. Kvůli němu, Prokopovi, který byl komunistům trnem v oku, byla také stržena a zničena. Ta zcela původní. Až doba porevoluční začala uvažovat o její obnově, ke které nakonec došlo až asi před šesti lety, kdy byla slavnostně znovuotevřena. A nabízí krásný výhled...




















4 komentáře:

  1. Jitko, tak tahle rozhledna mě osobně hodně zajímá !
    Jmenovala jsem se totiž 17 let Drtinová ;-)
    Zmiňovaný Prokop Drtina byl bratrancem dědečka mého bývalého muže.


    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, to jsou tedy náhody. A byla jste tam někdy? Je to krásné místo nedaleko vesnice Hněvšín, kde se František Drtina narodil. A znala jsem pána, který se narodil kousek vedle, ten zase vzpomínal na Prokopa, který tam jezdil na víkend, jako "lufťák", jak se jim tehdy říkalo. A já sama se kdysi dávno Prokopem jako historickou osobností zabývala, něco jsem o něm psala. Ale to už je tak dávno, že je to snad jiný život:-) Nicméně, je to velká náhoda, že si tady píši s někým z jeho rodiny, to vnímám jako bombu:-) A potvrzení toho, že život jsou nějaké kruhy, že se všechno nějak dotýká a propojuje:-) Děkuji za tu informaci. A zdravím:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko,také mi to přijde jako velká náhoda a propojení 😊Já k tomu to příjmení přišla z mladičké naivity o životě 😉Ale děti se tak jmenují.Vůbec jsem nevěděla, že tato rozhledna existuje!I velké děti, které na výlety odmítají jezdit,projevily zájem🙃Máme to celkem z ruky,ale vypadá to na rodinný výlet. Moc zdravím a přeji hodně nadhledu,ale ten Vy z rozhleden máte, v této době!

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji:-) o nadhled se snažím. A mám radost, že jsem Vás inspirovala.
    A je to skvělé, taková náhoda:-)

    OdpovědětVymazat