pátek 21. ledna 2022

Devadesátky

 Zachytila jsem v televizi nový detektivní seriál, o devadesátých letech. Ještě jsem neviděla, krom ukázek. Hodně jsem o tom ale četla.  Prý divoká devadesátá, Clondike v Čechách, vraždy na objednání, střelba na ulicích.... 

Na devadesátá léta já tak nevzpomínám. Byla to pro mě doba velké naděje, neomezeného cestování, poznávání... Strašně mě to tehdy bavilo. 

Pravda, asi vzpomínkový idealismus, nicméně i tak si myslím, že takový divoký východ tady zas tak nebyl. Minimálně pro obyčejného člověka. Pro ty, co se drali k moci a k penězům ale zcela jistě. 

Na ty šílené vraždy si pamatuji, odhalení orlických vražd v televizi - předpokládám že to byla tehdy Nova- bylo šokující.  Jonáka jsem v Libni vídala na vlastní oči, ten se televizním maskérům opravdu povedl. 

Jsem připravena celý cyklus zhlédnout naráz, v nějakém ivysílání, protože mě to zajímá, jak to bylo doopravdy. I když, jak to bylo doopravdy se asi nikdy nedozvíme. Je to zajímavé retro, které může být kontroverzní hlavně tím, že ho strašně moc lidí ještě pamatuje.

   Nicméně, myslím si hodně skepticky, že co se týká divokosti, zákonnosti, propojení všech možných složek s různými odpovědnými místy, že v tom si s devadesátkami zdatně konkuruje i dnešní doba. Akorát, v rámci přikázané politické korektnosti, se mnohem méně věci pojmenovávají pravým jménem a vytváří se iluze, že všechno je tak, jak má být. A když se to celé navíc zahalí povinnými respirátory, nepojmenuje se už vůbec nic. A nezbývá vlastně nic jiného, než nostalgicky sledovat dávné devadesátky:-(

Žádné komentáře:

Okomentovat