pátek 21. října 2022

Někdy mě to ani nenapadne

  Protože většinu věcí soudíme podle sebe, může se stát, že předpokládáme, že ostatní to mají stejně nebo alespoň podobně. Třeba já si vypínám upozorňovací zvuky na různé konverzační kanály, aby mi nepípaly o hodině či před usnutím. Telefon ale nevypínám, kontroluji, čímž mi informace většinou neuniknou. Jen mě neruší oznámení o jejich příchodu. Někdo si to vypíná úplně, proto mě někdy překvapilo, že daný jedinec neodpovídá nebo nereaguje. To ale netrvalo dlouho, sama si také pracovní záležitosti ráda vypnu, abych nebyla na příjmu non stop. Přesto někdy opravuji písemky v noci či o víkendu. A pak je nasázím do Bakalářů, abych měla čistý stůl. Nějak mě nenapadlo, že když někomu v sobotu zapívá v bakalářích špatná známka, může z toho mít i zkažený víkend. Nebo v situaci, kdy se překliknu a zadám známku o řádek níž. Celý je to pak jinak a děti žijí v jiné realitě. Minimálně do pondělí. Jistě, mohou si to vypnout, ale to je tzv. nevyžádaná rada. Děti obecně telefon moc nevypínají, potřebují být pořád online. Tak sem přestala opravovat, respektive komunikovat s nimi mimo pracovní dobu. Popravdě, nepadlo by mě to samotnou. Ale stěžovaly si maminky, že jsou děti přetížené. Byly to dámy z jiných ústavů, ne od nás. Při venčení psa se svěřovaly, jak jsou děti přetížené a že jim chodí zprávy ze školy i v sobotu v jedenáct večer. Škola tím vysílá signál, že musí být pořád na příjmu, vlastně tak podporuje workholismus. Nebo nezdvořilost, jsou přeci pravidla, sice nepsaná, ale fungující, jako že na návštěvu nejdu bez ohlášení, nevolám po osmé hodině, píšu maily jen v pracovní době…Přiznám se, že něco mě zaskočilo. Telefonát či sms beru jako hodně soukromé, vyjma rodiny a blízkých přátel nikomu večer nevolám ani nepíšu. Ale mail pošlu klidně ve tři ráno. Protože si myslím, tedy myslela jsem, že si ho každý přečte v okamžiku, kdy uzná za vhodné otevřít mailovu schránku. Já to tak mám. Ale, podle sebe soudím tebe. Zjevně to tak vůbec nemají všichni. Někteří to dokonce berou nejen jako nezdvořilost, ale i útok na vlastní soukromí. A tak o tom tady dumám a asi přestanu. Maily stačí během pracovní doby, známky rovněž. Aby z toho někdo neměl zkažený víkend. Protože bonton mobilní komunikace je taky bonton. A posílat slovní hodnocení někdy o půlnoci asi není to pravé ořechové.  Navzdory tomu, že si to mohou vypnout. Nebo…?




Žádné komentáře:

Okomentovat