Neustále čeřenou hladinu současného školního rybníka rozvířily kruhy kamene hozeného z MŠMT.
Sebrat nebo snížit peníze za suplování.
Naoko je to jedno z mnoha úsporných řešení, doba je zlá, k šetření nás nabádá kde kdo, tak proč nešetřit i ve školství. Určitě to má dobrý základ, vždyť ministr sám má šestnáct, jistě dobře placených, poradců, ti určitě nemusí nic suplovat. A k vládnímu a poslaneckému přidání na platech došlo právě nyní, jak ukázala nějaká média, tak se prostě někde ušetřit musí. Proč ne tedy na suplovaných hodinách, které stejně učitelé jen odsedí a děti si dělají, co chtějí…
Tak je suplování všeobecně vnímáno a nepopírám, že se tak děje. Ne ovšem stoprocentně, jak tvrdí pan ministr, který se – pro mě překvapivě - novinářským otázkám hájí slovy, nebyl jsem tam, nehlasoval jsem, nečetl jsem, nevím….
"Kdy a kde tedy pracuje," napadá mě při sledování jeho odpovědí řečnická otázka, na kterou logicky odpověď nehledám.
Zajímá mě, co bude s tím suplováním. A jak by to bylo v jiné profesi, když vás pošlou dělat práci navíc a dopředu vám sdělí, že ji nezaplatí?
Suplování je specifická školní záležitost, někdo to fakt jen odsedí. Ale to hodně záleží na atmosféře školy, na pedagogovi samotném, i na pravidlech dané školy. Mnoho lidí supluje tak, že učí svůj předmět, s plným nasazením. Jiní se na hodiny připravují, aby zadanou práci s dětmi odpovědně udělali, není to vždycky jen hlídací hodina. To se jistě stane, pokud bude zdarma.
Pravda, některým to ani tak nedá, jsou to kantoři, ale proč pracovat zdarma, že?
Navíc jsou kupříkladu učitelé, co mají snížený úvazek, suplují za někoho dlouhodobě nemocného, suplují odborně a kvalitně, přesto by neměli dostat zaplaceno?
Našla bych jistě řadu dalších příkladů. Ale k ničemu by to nevedlo, zdá se totiž, že pochopení pro učitelskou práci nevane ani z ministerstva. Jak ho pak můžeme chtít po široké veřejnosti, která suplování vidí právě jen tak, že tam někdo sedí a děti se nudí.
Nelze tedy suplovat empatické nejvyšší představitele oboru, protože to je boj s větrnými mlýny.
Takže ve finále nezbývá než pracovat jen do výše svého platu, protože každý dobrý skutek je ve školství ihned po zásluze potrestán. Protože když se na suplování připravujete a učíte, stejně zaplaceno nedostanete, takže proč jít hlavou proti zdi....
Žádné komentáře:
Okomentovat