pátek 26. března 2021

Sčítání lidu

 O víkendu se kromě změny času budeme i sčítat. Bude sčítání lidu. Vždycky byla, už od od doby Marie Terezie. Několik jsem jich i absolvovala a moc si je nepamatuji, takže nijak zásadní vliv na můj život jistě neměla. Pamatuji si dohadování o národnosti, jestli před deseti lety, možná už dvaceti:-), kdy se řešilo, že si řada lidí napsala národnost (nebo víru) rytiřů Jedai:-)... 

Prostě sčítání bylo a nyní i je ( a asi i bude). K zamyšlení mě přiměla zpráva, že je to povinné, následovaná hrozbou pokuty! V poslední době je to pro mě jako rudý hadr na býka.  Všude jen hrozby, musíte, když nebudete, bude trest!

Nějak ztrácím pocit vlastní svobody, rozhodování o sobě. 

Někteří lidé z mého okolí navíc dosud o sčítání vůbec nevěděli? Navzdory tomu, že vláda či kdo hlásá, že byla mega kampaň za mega peníze. 

Kde ty peníze tedy jsou? 

Sama jsem také žádnou kampaň nezachytila. O sčítání jsem věděla, asi nějakou náhodou, tyhle věci sleduji. Ale není to povinnost, to sledovat. Tak kde je ta kampaň, která měla informovat všechny? 

Není, nebo ji nevidím, ale trest už tady je!!Běda, jak se nesečtete!

No, možná to mám jen já, ale komunikace za strany státu směrem k nám, občanům, je v poslední době šílená.. A není to jen o covidu, prostě se přestává mluvit, vysvětlovat a začíná se jen přikazovat. 

Nebo to tak opravdu vidím jen já? Jak to máte Vy? A budete se sčítat online nebo papírově? 

Zajímavé je, že papírová forma možná je, komisaři budou chodit. Vy chodit nemůžete nikam, Také zajímavý kontrast. 

Stejně jako ten, že se "empaticky" sčítáme, když se v reálu spíš odčítáme! To už je ale spíš černý humor. A nebo, to spíš, nepřemýšlení o věcech v souvislostech, ale to je zase jiná kapitola. 

3 komentáře:

  1. O sčítání jsem se paradoxně dozvěděla od mých rodičů, kteří kupují noviny. Já jsem to nikde nezaregistrovala, takže mě vlastně zachránili před zaplacením pokuty:) Zpětně si vybavuji, že jsem někde na internetu zahlédla rozhovor s Jolanou Voldánovou, coby mluvčí této akce. A to je tak asi vše. Takže jako obvykle vyhozené peníze bůhvíkomu za nic. Mě už tady nic nepřekvapuje. Sčítat se budeme elektronicky. Hezký víkend :)

    OdpovědětVymazat
  2. Majko, tak to má většina lidí, že o tom skoro nevěděli. A pak je to povinné, pod hrozbou pokuty. Vyhozené peníze, zcela jistě. A navíc, jak nečekané, sotva to spustili, už to nefunguje. Uf. I tak, hezký víkend:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bude nám to asi sečteno a podtrženo...!?

    OdpovědětVymazat