úterý 16. března 2021

Argument

 Vzpomínám na dávnou dobu dětství, fázi otázek, kdy jsem, nejvíc asi na babičce, vyžadovala vysvětlení některých věcí, kterým jsem nerozuměla či se mi nelíbily. Většinou šlo o kombinaci obého, nějaký zákaz, příkaz, něco, co jsem nesměla a nechápala proč. 

A oblíbeným babičky argumentem bylo: "Protože jsem to řekla.":-)

Tak s tím si dětský rozoumek moc neporadil, ale zcela jistě jsem si to zapamatovala, protože tento argument bolestivě vyplouvá na povrch, když sleduji argumentaci vlády, potažmo ministra zdravotnictví, k některým jejich "logickým" zákazům.

Budete nosit roušku, i když široko daleko není ani noha. 

Proč? 

Proto!

Nesmíte si koupit velikonoční dekorace (navzdory tomu, že vládou povolená květinářství je vždy měla v nabídce) . 

Proč? 

Proto!

Respektive: Proč? Protože jsem to řekl!

Jiný, nějaký kapku smysluplný, argument nemají. 

  A pak se diví, že se lidé bouří. V záplavě těchto demagogických nesmyslů totiž snadno zaniknou i ta rozumná opatření, která se svezou na vlně těch blbostí a blábolů, kterými nás vláda vytrvale zásobuje. 

Protože i řada lidí, dle vzoru, že ryba smrdí od hlavy, k tomu přistoupí stejně. 

Proč nedodržujete opatření? 

Protože!! 

Protože nechci. 

Protože jsem to řekl... 

Nač by hledali jiné argumenty, když hlavy pomazané k nim přistupují takto, přezíravě. Protože jsem to řekl.

Prostě taková neřešitelná přesmyčka: Proč? Protože jsem to řekl.

Z toho prostě není cesty ven...


2 komentáře:

  1. Je to přesně, jak píšete. Já bych opravdu moc ocenila, kdyby se s námi přestalo mluvit jako s nesvéprávnýma, nebo dětma ze školky. Notabene i s těmi se mluví lépe. Já prostě potřebuju vlídné zacházení, naději a slušnost. chci toho hodně? Lenka z Ovy ps. teda ještě takovou maličkost, aby ve všech oblastech rozhodoval někdo kompetentní.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, Lenko, ani s dětmi se tak dnes nemluví, jak komunikuje vláda směrem k lidem, je to dost smutné. A o kompetencích, o tom by se dalo opravdu úspěšně polemizovat.
    Divnou dobu žijeme:-(

    OdpovědětVymazat