pátek 5. března 2021

Očkování

 V očkování je tady chaos jako ve všem. Nicméně nějak se očkuje. 

Někdo v očkování vidí cestu do normálního života, jiný se proti němu ostře vymezuje. 

A to se na nás ještě řítí Sputnik, aby toho jako nebylo málo. (k tomu jsem si také na Fb vypůjčila ilustrační foto)

Nicméně, otázka ohledně očkování taky je. A je aktuální. Pravda, loni touto dobou byly zprávy o takřka povinném či vynucovaném očkování označovány jako hoaxy, spiklenecké teorie. Lidé, kteří o očkování v tomto duchu mluvili, byli často téměř lynčováni. 

A ejhle, rok uplynul, a očkování je na pořadu dne. A místo původních spikleneckých teorií o povinném očkování se řeší, jakou vakcínou se dát očkovat.! Ti, co to říkali, jsou stále v nemilosti. Ale nikdo se jim neomluvil za to, že byli dehonestováni za tvrzení, které je nyní faktem. Ale to je na jinou debatu. 

Dnes se v souvislosti s vakcínami řeší jiná témata. Proč někteří osmdesátníci stále ještě očkováni nejsou? Proč neočkují praktici? Jak bude vypadat covidový pas? Bude možné bez očkování cestovat? Ochrání mě očkování vůbec? Mohu poté nenosit roušku, když už budu očkovaný? 

Přicházejí  desítky dalších otázek, přičemž logicky převládá ta o bezpečnosti a účinnosti vakcíny. 

Není to pokus na lidech? 

No, asi je. Ale zdá se, že nám nic jiného nezbyde. 

No, dovolím si otázku na Vás? Pokud tedy chcete odpovídat a vést diskusi, která může být 

i dost emotivní. Jak to máte Vy? Dáte se očkovat? Věříte na to? Proč ano a či proč ne? 

  Já už pomalu spěji k odpovědi ano. Osobně jsem nikdy nebyla odpůrce očkování, jsme doma proočkovaní až na půdu. 

Tady mě zviklala rychlost a plno nejasných věcí kolem. Také mi, jako u všeho, vadí vrchní koordinátor očkování. Stejně jako fakt, že jsem stavěna do pozice, kde pomalu není volby. 

Ale jsem kantorka a asi do toho půjdu. Jak to jen bude možné. Chci učit normálně, ne přes počítač. 

A také, abych pak nebyla donucena ke sputniku, nebo k čemusi z Číny. Odtud mi stačí virus a už další jejich  export fakt nemusím. 

A také se chci nějak vrátit do normálnějšího světa, byť nevstoupíš dvakrát do téže řeky, to je jasné. Ale tohle provizorium už nechci. A tak si jiná cesta než očkování není.... to říkám, abych také přispěla svou troškou do mlýna, když už vás žádám o váš názor:-)

Byť pochybnosti zůstávají, neřku-li rostou. ..

vypůjčeno z FB


4 komentáře:

  1. Za rok se toho hodně změnilo. Od mého "Nikdy se očkovat nenechám, nebudu mít v sobě nějakou narychlo uplácanou vakcínu, o jejichž vedlejších účincích nic nevíme" a " Tak už trochu o tom uvažuji, ale nejsem si jistá, jestli dělám dobře" až po poslední současnou verzi "Bohužel, asi nebude vyhnutí." Radost z toho nemám žádnou. Ale stejně jako Vy se chci vrátit do normálního světa. Jen se bojím toho, že přijdou další mutace a my budeme nuceni k dalšímu očkování a tak pořád dokola. Možná jen proto, aby si někteří namastili kapsu. Celkově musím říct, že jsem z toho všeho už hodně naštvaná a pro tu naší vládní sebranku nemám slov. A s údivem pořád zjišťuji, že se v mém okolí najdou lidé, kteří by to Babišovi hodili do urny i teď.
    Jitko, přeji Vám krásný víkend a naději v lepší dny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, děkuji. Já to mám asi naprosto stejně jako Vy. Včetně toho naštvání, že si na nás mastí kapsu. A údivu, že to Babišovi tolik lidí pořád baští. To se úplně vzpírá mému chápání.
      Nu, uvidíme, jak to bude pokračovat. ještě jednou moc děkuji a zdravím víkendově:-)

      Vymazat
  2. Jsem ohrožená skupina, nedávám se očkovat ani proti běžné chřipce. Po roděláni před více, než 10 lety velice těžké varianty chřipky, užívám vitamín D3 vždy od začátku podzimu do jara ( vzhledem k aktuální situaci daleko déle). Tchán je lékař a doporučil mi tuto prevenci. Sám takto funguje, odešel do důchodu v 86 letech a na vzdory všem chřipkovým epidemiím se nikdy od žádného pacienta nenarazil! Bohužel na vitamínu se nedá vydělat, jako na vakcíně. Jinak se žádnému běžnému lety ověřeným očkování nebráním. Nejsem odborník ani laik a používám rozum. Ověřují v odborných publikacích, když k nim dostanu přístup. Podobná historie s Hongkongskou chřipkou je zajímavá k prozkoumání, po 50 letech se rozpovídali tehdejší hlavní coordinátoři a je docela zajímavé co prozradili o tehdejší kampani očkování a její účinnosti. Jedná se o Francii.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za Váš názor, hodně si toho vážím. O Honkongské chřipce jsem se vlastně víc dozvěděla až loni na jaře, kdy jsem víc začala pátrat po tom, co už tady bylo. Mám dojem ( nebo je to jen moje nepozornost k významným událostem) že ta tehdy prošla světem bez většího zájmu médií, byť její smrtnost byla dost velká. Ale tehdy se řešily jiné problémy, tak z toho nebyla taková panika. Nyní je na paletě jen covid a to samo o sobě celou situaci jen zhoršuje, než by přispívalo k jejímu vyřešení. Také se snažím ověřovat si fakta, ale jsem nyní tak zblblá tím, jak nám pořád lžou, že až paranoidně přestávám věřit tomu, co si kde přečtu. Nu, snad to pomine, a zdravý rozum zvítězí. Vitamín také užívám, děkuji, že jste mi to potvrdila. Krásný víkend přeji.

    OdpovědětVymazat