Druhý den školy je ještě zasvěcen organizaci, seznamování se
s řády (i neřády), s pravidly starými i novými, kantory starými i
novými a s chodem školy.
Je třeba vypovídat zážitky z léta, nafasovat sešity
a učebnice, kouknout na rozvrh a milion dalších věcí, které škola vyžaduje. Někteří studenti si dokonce povídají i s námi J a krom dotazů na prázdniny
(které ale přijdou až v době výuky, jako výborná zdržovací metodaJ), padla otázka, co
dělá učitelka ve škole v srpnu?
Ve
škole bez dětí?
Nu, je to situace zdánlivě nepřirozená, z hlediska vnějšího
pohledu. Co také tady, když nekrotíme divou
zvěř:-)?
Jelikož podobná otázka jistě napadla i jiné, takže si odpovězme.
Co dělá učitelka
ve škole v srpnu?
Samozřejmě, že se nabízí říct, že nic. Krafe s kolegyněmi
u kafe a hlídá hodiny, aby už mohla vypadnout.
Nu, to by se tak nabízelo pro
naše média.
Situace je samozřejmě jiná, zejména první stupeň by mohl vyprávět,
co práce ho čeká. U nás, s velkými dětmi, to zas až tak náročné není,
připravit třídu a školu k používání.
Jak mi říkají doma, uděláš nástěnky a
jdeš:-)!. Kéž by jen to.
Nástěnky k tomu samozřejmě také patří, ale krom toho hrozivé
papírování (stále narůstající byrokracie) a někde (naštěstí ne u nás) ještě i děsivé schůzování. O tom, co se
smí a nesmí, co se musí a musí nadvakrát, co je třeba vyplnit, doplnit a
splnit. Některé schůze mohu být opravdu strašlivé. Znám, díky bohu, z vyprávění
sousedních škol.
My, naštěstí, máme za sebou jen opakující se školení o
bezpečnosti práce, při kterém si utvrdíme léty vtloukaný poznatek, že když
hoří, musíme zachránit hlavně třídnici a dle ní následně zjistit, kolik dětí
zůstalo v hořící školeJ,
a plno dalších, pro bezpečný chod školy nezbytných, informací, což zároveň bylo
naší nejdelší schůzí.
Takže pak jsme mohli vesele papírovat, vyplňovat nevyplnitelné,
připravovat třídu, zkoušet reparáty, ale i trochu krafat u kafe, to je nutné
přiznat.
A nyní už natvrdo zařezáváme. Vlastně dneska ještě ne. Až od zítřka. Ale
již jsme zase učitelky v plné škole. Koketuji s myšlenkou, dát hned
zítra opakující písemku.
Písemku? Zítra? nechtěla by ses uklidnit? ;-) ..že by opravovací absťák???
OdpovědětVymazatUklidním se, neboj. Právě kvůli tomu opravování.
VymazatAle já jí nedávám z nějaké zlomyslnosti. Spíš proto,aby se chytli a měli pocit,že něco dělají. Protože pokud se ještě dva týdny binkají ve škole jen tak, nic nedělají, protože byly prázdniny, je to ztráta času a klidně mohli mít ještě prázdniny. Tak asi tak. Jen na okraj vysvětlení:-)
Tak to teda, ne...!!!,... kdo by nám pak psal velice humorné "fejetonky" z učitelského (a jiného) prostředí:-D
OdpovědětVymazatDěkuji:-)
VymazatZachraňování třídnice už máme za sebou. Od loňska máme elektronické - a ty se neevakuují :)
OdpovědětVymazatJosefka
Elektronické bych ráda,žel stále jsme k nim nepřistoupili. Tudíž stále zachraňujeme:-)
VymazatHezký školní rok přeji:-)
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazat