úterý 3. září 2013

Učitelka v prázdné škole

Druhý den školy je ještě zasvěcen organizaci, seznamování se s řády (i neřády), s pravidly starými i novými, kantory starými i novými a s  chodem školy. 
Je třeba vypovídat zážitky z léta, nafasovat sešity a učebnice, kouknout na rozvrh a milion dalších věcí, které škola vyžaduje.        Někteří studenti si dokonce povídají i s námi J a krom dotazů na prázdniny (které ale přijdou až v době výuky, jako výborná zdržovací metodaJ), padla otázka, co dělá učitelka ve škole v srpnu?
  Ve škole bez dětí?
Nu, je to situace  zdánlivě nepřirozená, z hlediska vnějšího pohledu.  Co také tady, když nekrotíme divou zvěř:-)? 
Jelikož podobná otázka jistě napadla i jiné, takže si odpovězme. 
Co dělá učitelka ve škole v srpnu?
   Samozřejmě, že se nabízí říct, že nic. Krafe s kolegyněmi u kafe a hlídá hodiny, aby už mohla vypadnout. 
Nu, to by se tak nabízelo pro naše média. 
Situace je samozřejmě jiná, zejména první stupeň by mohl vyprávět, co práce ho čeká. U nás, s velkými dětmi, to zas až tak náročné není, připravit třídu a školu k používání. 
Jak mi říkají doma, uděláš nástěnky a jdeš:-)!. Kéž by jen to.
Nástěnky k tomu samozřejmě také patří, ale krom toho hrozivé papírování (stále narůstající byrokracie) a někde (naštěstí ne u nás) ještě i děsivé schůzování. O tom, co se smí a nesmí, co se musí a musí nadvakrát, co je třeba vyplnit, doplnit a splnit. Některé schůze mohu být opravdu strašlivé. Znám, díky bohu, z vyprávění sousedních škol. 
My, naštěstí, máme za sebou jen opakující se školení o bezpečnosti práce, při kterém si utvrdíme léty vtloukaný poznatek, že když hoří, musíme zachránit hlavně třídnici a dle ní následně zjistit, kolik dětí zůstalo v hořící školeJ, a plno dalších, pro bezpečný chod školy nezbytných, informací, což zároveň bylo naší nejdelší schůzí. 
Takže pak jsme mohli vesele papírovat, vyplňovat nevyplnitelné, připravovat třídu, zkoušet reparáty, ale i trochu krafat u kafe, to je nutné přiznat. 
A nyní už natvrdo zařezáváme. Vlastně dneska ještě ne. Až od zítřka. Ale již jsme zase učitelky v plné škole. Koketuji s myšlenkou, dát hned zítra opakující písemku.

Možná mě pak ukamenují:-)





7 komentářů:

  1. Písemku? Zítra? nechtěla by ses uklidnit? ;-) ..že by opravovací absťák???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uklidním se, neboj. Právě kvůli tomu opravování.

      Ale já jí nedávám z nějaké zlomyslnosti. Spíš proto,aby se chytli a měli pocit,že něco dělají. Protože pokud se ještě dva týdny binkají ve škole jen tak, nic nedělají, protože byly prázdniny, je to ztráta času a klidně mohli mít ještě prázdniny. Tak asi tak. Jen na okraj vysvětlení:-)

      Vymazat
  2. Tak to teda, ne...!!!,... kdo by nám pak psal velice humorné "fejetonky" z učitelského (a jiného) prostředí:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Zachraňování třídnice už máme za sebou. Od loňska máme elektronické - a ty se neevakuují :)
    Josefka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elektronické bych ráda,žel stále jsme k nim nepřistoupili. Tudíž stále zachraňujeme:-)
      Hezký školní rok přeji:-)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat