středa 27. března 2019

Antikoncepce


Antikoncepce byla (a je) vnímána jako mega objev.Tedy, přesněji řečeno, antikoncepční pilulky. Objev, který nejvíc přispěl k emancipaci žen. Četla jsem takový rádoby vtipný text, že dva objevy v dějinách lidstva osvobodily ženu z područí muže: antikoncepční pilulka a automatická pračka. Nu, něco na tom asi bude. Mně spíš napadá, jak moc některé věci přeceňujeme. Antikoncepce sice byla nekriticky přijímaná a vítaná jako super záležitost, leč pak přišly zdravotní následky. Jak žen, tak jejich potomků, kteří se narodili- někteří po vysazení léků, někteří dokonce navzdory nim. Dnešní pilulky se s těmi průkopnickými nedají vůbec srovnávat, nezpůsobují škody viditelné na první pohled, netloustne se po nich, nechlupatí, nevzniká migréna atd… Jsou šetrné. Co ale způsobují do budoucna, to asi stále nevíme.  Víme ale, že už poškozují zvířata, třeba ryby, které se potýkají s vodou kontaminovanou vylučovanou antikoncepcí…! Nu, ani po těch letech prostě nevíme všechno, lépe řečeno, víme hodně málo. A stejně (žádný oslí můstek mě nenapadl) je to i s mobilními telefony. Jsou vnímány jako super věc. Změnily komunikaci. A nejen ji. Mnozí se od svého mobilu neumí odtrhnout. A přitom nevíme, zda nám dlouhé telefonování nepoškozuje mozek, zda vyzařování z telefonu není tak škodlivé, že jednou spláčeme nad výdělkem, zda modré světlo z monitoru neznamená v budoucnu slepotu celé generace, nevíme prostě takřka nic. Podobně jako kdysi o antikoncepčních pilulkách. A dnes někteří hořce litují, že tehdy naletěli a nedbali. Asi spíš naletěly a nedbaly, ale dneska jeden nevíJ.  Nu, to jsou prostě ty mega objevy, které mění svět.   

1 komentář:

  1. Já beru hormonální antikoncepci už od svých sedmnácti let. Nikdy jsem s ní neměla problémy, ale co ji beru po porodu, strašně se mi zhoršuje pleť. A to beru tu stejnou hned od začátku. Dneska jsem si přečetla nějaké rady na této skvělé webové stránce , tak snad to zabere. Už jsem upřímně zoufalá.

    OdpovědětVymazat