Březen je hodně ve znamení
připomínek vzniku tzv. protektorátu a s tím úzce souvisí změna dopravních
pravidel. Od vzniku protektorátu se jezdí vpravo! Dodnes. Většinou se tento
radikální zásad do zvyklostí řidičů připisuje německé ráznosti. Jako že se
s ničím nepárali, vydali rozkaz a bylo to. Je to jeden z mnoha oblíbených
mýtů. Myslím, že ani německá ráznost a nesmlouvavost by to ze dne na den
nezvládla. Pravdou je, že se změna dost dlouho připravovala, vlastně už někdy
od poloviny dvacátých let, kdy se evropské země k podobnému kroku zavázaly
a postupně ho připravovaly a zaváděly. I u nás už měl svůj termín, myslím, že
někdy v létě roku 39, takže ho nástup nacistů jen urychlil. A pro následnou
propagandu to působilo skvěle, že Němci přijdou, zavelí a jde to ze dne na den.
Když to máte detailně připravené, pak to samozřejmě jdeJ. Každopádně to tehdy začalo,
byť se dosud (a po staletí) jezdilo vlevo.
I koňmo. Asi kvůli meči, který jezdci většinou mívali vlevo. Nu, dnešní
řidiči již meč nepřevážejí, tak mohou klidně jezdit vpravo. Nikdy jsem neřídila
v Anglii, tak nevím, jak to tamější řidiči mají, ale řekla bych, že jde o
zvyk. Jen si tak představuji, jak by se taková zásadní změna pravidel děla
dnes, v dnešní automobilové záplavě. Asi by to tak snadno nešlo, i když se
říká, že když se chce, všechno jde. Ale dnešek je spíš o hledání alternativ a
jiných možností dopravy, protože v těch věčných kolonách je vlastně jedno,
zda stojíte vlevo či vpravo.
pátek 22. března 2019
Jezdíme vpravo
Počet automobilů v naší zemi intenzivně roste. Nedávno
jsem četla, že průměr dvě auta na rodinu je již dávno minulostí, běžným
množstvím jsou tři i více automobily.
Naše silnice, budované v době normalizačního či dřívějšího provozu,
tomu odpovídají. Je to kolona na kolonu, tedy přesněji řečeno, trvalá zácpa. A
lepší to určitě nebude, když vidíme tempo, jakým se budují nové komunikace, je
jasné, že to bude jen horší. A to i přes masivní kampaň, abychom jezdili hromadnou
dopravou. Ostatně, ta často stojí takéJ
Nicméně, já chci dnes dopravu napasovat na historiiJ.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat