sobota 9. dubna 2022

Poštovní schránka

 na rohu ulice, kvete modře..... 

...mnozí si jistě pamatují ze školy tuto slavnou Wolkerovu báseň. 

Jako malá holka jsem nechápala ten básnický obrat, kvete modře? Vždyť schránky jsou přeci oranžové? 

Až když mi někdo vysvětlil, že za první republiky bývaly modré, dostavil se aha efekt:-).

   Ale nejde mi o barvu schránky, jako o její význam. tedy dnes spíš už nevýznam:-)

    Poštovní schránka, teď tedy navíc mám na mysli tu domácí, se už většinou plní jen reklamními letáky či podobnými nesmysly. Když tam přijde dopis, tak většinou z úřadu a to tedy spíš nechcete:-).

 Osobní korespondence se přesunula. Do emailové schránky. O té žádnou báseň neznám:-)

Když jsem pak jednou před dětmi použila slovo email s jeho českou výslovností, část si myslela, že neumím mluvit, protože se to čte jinak, část mi nerozuměla, protože emailovou barvu neznali. 

Nicméně, už ani emailová schránka neslouží k osobní korespondenci ( ostatně, asi i ono slovo  korespondence už je zastaralé:-)). 

Píšeme si přes whatsApp a jiné aplikace. 

Emailová schránka, jako kdysi ta poštovní, je plná reklam a spamů. 

  Jsem zvědavá, kam se to posune dál. Zda přijde ještě nějaká rychlejší forma dopisování si. Či zda se vrátíme zpět k papíru. 

Ostatně, až vypnou net nebo nepůjde elektřina, asi nám nic jiného nezbude. A znovu se vrátí ona poštovní schránka na rohu ulice:-)

Jen pokvete asi jinými barvami.

A jen tak na okraj: umíte tu básničku?

A jak korespondujete vy?

1 komentář:

  1. Až po přečtení dnešního příspěvku jsem si uvědomila, jak se poštovní a emailové schránky podobají tím, co obsahují :) Zajímavý postřeh. Za sebe mohu napsat, že email používám z 80% úředně, jinak píšu přes whatsApp. Poštou posílám přání k narozeninám, Velikonocům a Vánocům. V tom jsem staromilec.

    OdpovědětVymazat