čtvrtek 3. února 2022

Ludmila Vaňková

 Zemřela. 

Asi dneska, jak jsem se dočetla na netu.

Dožila se požehnaného věku. 

A napsala množství krásných knih. Její příběhy mě dovedly k zájmu o historii a o Přemyslovce. Milovala jsem Přemysla Otakara II. jako krále železného a zlatého. A pak všechny ty další díly a Přemyslovce. I Lucemburky, samozřejmě.

 Stejně tak odskoky k Vojtovi Náprstkovi a dalším hrdinům z jiné doby.

 Byla to prostě pro mě paní spisovatelka, skutečná autorka historických románů.

V čase předkovidovém jsem se ještě s ní domlouvala, že by přišla na besedu do školy. Pořád byla vitální. 

Ta šílená covidová doba tomu nedovolila.

 A dnes jsem se dočetla, že umřela. Mrzí mě to, byť je to život. 

Ale svět Přemyslovců a Lucemburků opouští opravdová královna. Asi si budu muset něco přečíst, na její počest.



Žádné komentáře:

Okomentovat