pondělí 21. února 2022

Co si dneska připomenout

 Můj historický kalendář zaměřený na výročí praví, že dnes je kulaté výročí od úmrtí filozofa Barucha Spinozy. Zemřel v roce 1677. 

Nicméně, já tuto nápovědu dnes neposlechnu, protože mě víc lákají novodobé dějiny. 

A podstatnou část února vlastně míříme k tomu temnému vyvrcholení, kdy se Gottwald právě vrátil z  Hradu... 

A tak to stojí za zmínku, byť kulaté to bude i za rok. Mám na mysli dnešní připomenutí vzniku Lidových milic. Tato šílená organizace napáchala tolik škod, byla ve své podstatě  zrůdná, nicméně, zdá se mi, že jaksi upadla v zapomnění. Že se v tichosti rozpadla, její agresivní přezdívka ozbrojená pěst komunistické strany už nikomu nic neříká... 

To je samozřejmě na jednu stranu dobře, ale na druhou stranu, taková zločinnost by neměla jen tak v klidu vyšumět. 

A tak to alespoň připomínám, co všechno tady existovalo a jaký to mělo dopad na tehdejší společnost. Lidové milice byly nasazovány proti "protistátním" živlům, později proti demonstracím. Prostě ozbrojená pěst. 

A vznikla dnes, před 74 lety. Takže je to takové memento mori.

Žádné komentáře:

Okomentovat